تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود .

تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود

نذری های مرسوم در ایران چه غذاهایی است؟


نذرهایی که معمولا در ایام محرم و به خصوص در ده سال نخستین از سوی هیئت ها، تکایا و مساجد در شهرهای مختلف ایران پخته و پخش می شود، متفاوت می باشد و معمولا مردم در هر استان غذای خاصی را به عنوان نذر مدنظر خود در ایام محرم بین مردمان توزیع می کنند .

در دهه در آغاز محرم در حالی در تهران به تیتر پایتخت ایران اگر‌چه توزیع قیمه به تیتر غذای اصلی ماه محرم مرسوم گردیده است، در سال های اخیر برخی هیئت ها توزیع برخی غذاها مثل پیتزا و ساندویچ را نیز در بین غذاهای نذری خویش قرار دادند .

در برخی استان ها مثل خراسان رضوی نیز "شله" غذای متداول نذری می‌باشد که ساعت ها برای پخت آن وقت صرف می شود و در مقطع توزیع آن نیز معمولا صف بلندی از مردمان تشکیل می شود .

راه اندازی فست فود

در استان فارس (شیراز) شکرپلو، در یزد آش گندم و در اضفهان نیز بریانک به عنوان غذاهای نذری ایام ماه محرم بین مردمان توزیع می شوند و در استان هایی زیرا گیلان و به خصوص شهر رشت خورشت فسنجان از سوی کسانی که نذر دارا هستند به عنوان غذای نذری بین مردمان توزیع می شود .

در استان هایی زیرا مرکزی (اراک) نیز آش بی بی سه روز شنبه به تیتر غذای نذری متداول بین مردم پخش می شود .

مردمان اردبیل و قزوین نیز با طبخ قیمه به دو دسته متعدد و با نام های قیمه تقدیم و بیچاخ قیمه پذیرای مردم در ایام ماه محرم می‌باشند .

تبریزی ها نیز با توزیع چلوخورشت هویج در ایام محرم از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند .

در استان لرستان نیز عدس پلو به عنوان غذای اصلی ماه محرم به خصوص در دهه اولیه بین مردم توزیع می شود .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۴:۵۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)