تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود .

تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود

۵۰ غذای خوشمزه جهان را بشناسید

مقاله‌های
مرتبط: خوشمزه
ترین کشورهای عالم را بشناسید ۹
کشور‌ی که سالم‌ ترین رژیم غذایی را دارند هنگامی صحبت از خوراک می‌شود، ناخودآگاه طعم‌ها و مزه‌های گوناگون و غذاهایی که برای ما لذیذ میباشد در ذهن ما تداعی می‌شود . در عالم غذاهای گوناگونی وجود دارد که بخش اعظمی از آنها شهرت جهانی دارا هستند و در کشورهای مختلف هم تنظیم می گردند . مطمئنا اکثری از کشورها در این صنعت نسبت به بقیه معروف‌تر هستند؛ با این درحال حاضر در این مقاله قصد داریم غذاهای بی‌نظیری که در فهرست خوشمزه‌ترین غذاهای عالم قرار دارا هستند را معرفی کنیم .

۵۰ .
پاپ کورن کره‌ای، آمریکا پاپ
کورن کره‌ای – آمریکا
مقاله‌های
مرتبط: شایسته ترین
کشورهای عالم از دید غذاهای محلی بهترین
شهرهای جهان برای دوستداران غذا مگر میشود کسی با پاپ کورن آشنایی نداشته باشد! یک ظرف پاپ کورن هم پا همیشگی عاشقان فیلم و سریال میباشد که تا در هر بخش از فیلم هم پا ببینندگان باشد . پاپ کورن کره‌ای در ایالات متحده از محبوب‌ترین ذرت‌های رایحه داده می‌باشد که هواداران جهانی دارااست .

۴۹ .
ماسالا دوسا (Masala dosa)، هند ماسالا
دوسا (Masala dosa) – هند
این طعام از پن‌کیکی نازک، به هم پا خمیری که یک شبکه های اجتماعی باید برای تخمیر به آن برهه زمانی داد، درست می گردد . این خمیر را که از برنج و عدس سفید صحیح می‌شود، با سیب زمینی، چاشنی‌های متفاوت و پیاز لبریز می‌نمایند . در هند این طعام عمده در صبحانه میل می گردد و با خوردن آن تا نزدیک ظهر احساس گشنگی نخواهند کرد و اکثر وقت ها با سس‌ها و ترشی‌های متنوع سرو میگردد .

۴۸ .
چیپس سیب‌زمینی، انگلستان چیپس
سیب‌زمینی - انگلستان
داستان‌های بسیاری در قضیه تاریخچه نوآوری چیپس مطرح شده؛ ولی طبق آنچه که بررسی شده است، تاریخچه‌ی آن به سال ۱۸۱۷ در انگلیس بازمی‌گردد . این اسنک بی‌نظیر که عاشقان اکثری دارد، در طعم‌ها و مزه‌های مختلفی وجود داراست که نمکی آن از تمامی پرطرفدارتر میباشد .

۴۷ .
غذای دریایی پائِلا (Seafood paella)، اسپانیا غذای
دریایی پائِلا (Seafood paella) – اسپانیا
پائِلا در واقع پلویی از ترکیبات گوناگون مانند سبزیجات، برنج، گوشت یا این که ماهی است که از غذاهای مشهور اسپانیا می‌باشد و انواع مختلفی داراست . در این دربین پائِلا دریایی که از میگو، صدف و ماهی‌های متفاوت صحیح می‌شود و مزه و بو بی‌نظیری دارد، از تمامی معروف‌تر می‌باشد .

۴۶ .
سام تام (Som tam)، تایلند سام
تام (Som tam) – تایلند
سام تام نوعی سالاد در تایلند است که از سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه گیلاسی و پاپایای (انبه هندی) نپخته خردشده تشکیل میشود و عطر و طعم آن مسحورکننده می‌باشد . اما برخی‌ها به آن بادام زمینی یا این که میگو اضافه مینمایند .

راه اندازی فست فود

۴۵ .
پلوی مرغ، سنگاپور پلوی
مرغ – سنگاپور
این خوراک به تیتر غذایی ملی در سنگاپور شناخته می گردد و همیشه در لیست خوش‌طعم‌ترین غذاهای عالم قرار گرفته میباشد . در این غذا مرغ آغشته به روغن را به‌صورت بی نقص در ظرف قرار داده و می‌پزند، آن‌گاه آن را قطعه قطعه کرده و هم پا برنج می‌پزند . برای خوشمزه شدن هرچه بخش اعظم این خوراک به آن زنجبیل و سس سویا هم می‌افزایند . بو و طعم این خوراک دیوانه‌کننده می باشد .

۴۴ .
Poutine، کانادا Poutine
– کانادا
یک ظرف غذای کانادایی که از استان کِبک در شرق کانادا سرچشمه گرفته هست و با به کارگیری از سیب زمینی سرخ کرده و تکه‌هایی از پنیر تهیه و تنظیم گردیده از شیر ترش تنظیم می‌گردد . معمولا کمی از آب گوشت را برای مزه و مزه‌ای بهتر به Poutine طولانی تر می‌کنند .

۴۳ .
تاکو (Taغیر مجاز می باشد)، مکزیک
تاکو (Taغیر مجاز می باشد) – مکزیک
این غذای خوش‌طعم از محبوب‌ترین غذاهای مکزیک هست که پا فراتر از مرزها نهاده می باشد و در بسیاری از کشورها پخته می شود . این نان که باطن نان تورتیلا سرو می‌شود، دارای ترکیبات مختلفی در لایه میانی هست که اکثر اوقات با گوشت مرغ و صیفی جات معطر به یاور سس سالسا یا سس آوکادو سرو می‌گردد . تاکو با نوشیدنی‌های مکزیکی مزه هجرت شما را فراموش نشدنی مینماید .

۴۲ .
نان آزمایش کره‌ای با مربا، انگلستان نان
تست کره‌ای با مربا – انگلستان
هر چیزی که آغشته به کره باشد، بدون شک مزه آن را لذیذتر می‌کند . نان آزمایش داغ که آغشته به کره شود و گونه های مربا‌ها بر روی آن مالیده شود، یک عدد از شایسته ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌ها برای صبحانه یا یک عصرانه میباشد .

۴۱ .
توفو، آسیای جنوب شرقی توفو
– آسیای جنوب شرقی
توفو یا پنیر لوبیا، غذایی می‌باشد که از پروسه بستن شیر سویا به دست می‌آید . این شیر دلمه بسته را با فشار به قالب‌های سپید نرم تبدیل می نمایند . خاستگاه توفو چین است و با ادویه‌های گوناگون در غذاهای مختلف و پودینگ‌ها به کار گیری میگردد .

۴۰ .
مارزیپان (Marzipan)، آلمان مارزیپان
(Marzipan) – آلمان
مارزیپان یا این که خمیر بادام نوعی ماده‌ای غذایی هست که از مخلوط کردن پودر بادام با شکر یا این که عسل صحیح میشود . از مارزیپان برای داخل شکلات یا این که کیک استفاده میگردد و گونه شیرین آن به عنوان مارزیپان فرانسوی شهرت دارااست و جور کم‌شیرین آن به تیتر مارزیپان آلمانی شناخته می‌شود که در آلمان یک عدد از سوغات های دارای شهرت است .

۳۹ .
سس کچاپ، آمریکا سس
کچاپ – آمریکا
مردمان آمریکا عاشق سس کچاپ می‌باشند . آنان بیش از حد از این سس در سرو و مزه‌دار کردن غذاهای خویش به کارگیری می‌کنند . آن‌ها هنگام مصرف گونه های برگر‌ها، هات‌داگ‌ها و گوشت‌های سرخ‌شده، سس کچاپ را روی خوراک ریخته یا تکه‌ای از غذا را درون سس غوطه‌ور کرده و آن‌گاه میل می نمایند .

۳۸ .
نان آزمایش فرانسوی، هنگ کنگ نان
تست فرانسوی – هنگ کنگ
تست فرانسوی هنگ‌کنگ، غذای پر اسم و رسم و خوشمزه هنگ‌کنگی‌ها است . آنها از بخش اعظمی از غذاهای کشورها و مناطق دیگر تاثیر گرفته‌اند، که نان آزمایش فرانسوی هم یک عدد از آن ها هست . این نان هم یکی از غذاهای خوشمزه و دارای اسم و رسم خیابانی هنگ‌کنگ به شمار می رود و در اکثری از فروشگاه‌های خیابانی و یا کافه‌های محلی یافت می شود .

۳۷ .
مرغ با پنیر پارمیزان، استرالیا مرغ
با پنیر پارمیزان – استرالیا
با یقین غذایی که در آن پنیرهای گوناگون استفاده شود، طعمی بی‌نظیر دارد . این غذای فوق‌العاده در میهن استرالیا از فیله مرغ سرخ‌شده تنظیم می‌شود و در نهایت پنیر پارمیزان را بر آن می افزایند .

۳۶ .
هوموس(Hummus)، خاورمیانه هوموس(Hummus)
– خاورمیانه
حمص یا هوموس که ارده نخود است، یک طعام مدیترانه‌ای-عربی می‌باشد که در خاورمیانه فراوان دوستداشتنی است؛ و بیشتر در سینی‌های طعم به عنوان پیش طعام سرو می‌شود . این غذا در کشورهای گوناگون با غذاهای متنوع مثل کباب، فلافل و کوفته سرو می‌گردد .

۳۵ .
خرچنگ تند، سنگاپور خرچنگ
تند - سنگاپور
مگر می شود به سنگاپور رفت و خرچنگ تند با مزه منحصربه‌فردش را آزمون نکرد؟ در تنظیم این غذا و طبخ خرچنگ از چاشنی و سس‌های مختلفی به کارگیری می گردد که مزه آن را لذیذ‌تر می‌کند .

۳۴ .
شیره درخت افرا (Maple syrup)، کانادا شیره
درخت افرا (Maple syrup) – کانادا
یکی از سنت‌های کانادایی که از بومیان نخستین به یادگار باقیمانده است، گرفتن شیره درخت افرا در اواخر زمستان میباشد . بعد از آن از فصل سوز و سرما که درختان کم‌کم قادر به ایجاد دوباره خوراک می‌شوند، شیره‌ای که در فصل سرما قضیه به کارگیری درخت قرار نگرفته، طی فرایندهایی (سنتی و مدرن) جمعآوری میگردد . طعم این شیره فراوان مشابه به عسل است، با این تفاوت که دوچندان گران‌تر است .

۳۳ .
چیپس و ماهی، انگلستان چیپس
و ماهی – انگلستان
چیپس و ماهی (به انگلیسی: Fish and chips) خوراکی می باشد که در اصل از بریتانیا سرچشمه میگیرد و یک غذای دوست داستنی در فست‌فود‌ها هست . همان‌طور که از نامش پیدا است، از سیب‌زمینی سرخ‌شده و فیله سرخ‌شده ماهی تهیه می‌گردد . در همگی فروشگاه‌ها و رستوران‌های بریتانیا به راحتی می‌توان چیپس و ماهی را پیدا کرد .

۳۲ .
آنکیمو (Ankimo)، ژاپن آنکیمو
(Ankimo) – ژاپن
آنکیمو خوراکی میباشد که از جگر یک جور ماهی به اسم پلیدماهی صحیح می‌گردد . این طعام در ژاپن به عنوان یکی از خوراک‌های لذیذ به‌شمار می‌آید . برای تهیه آن، نخست جگر را با نمک می‌سایند و سپس با نوعی نوشیدنی محلی می‌شویند . پس از آن، رگ‌ها را درآورده و جگر را به صورت استوانه‌ای می‌غلتانند و بخارپز می‌کنند .

۳۱ .
ژامبون پارما (Parma ham)، ایتالیا ژامبون
پارما (Parma ham) – ایتالیا
یک عدد از ژامبون‌های دارای شهرت ایتالیا پارما یا این که Prosciutto میباشد که در طی فرایندی و در مقطع بازه زمانی طولانی تهیه می گردد . آنگاه آن را به ورقه‌های نازک برش داده یا در غذاهای متعدد یا این که به‌صورت ورقه‌ای سرو میشود .

۳۰ .
اسپرینگ رول (Goi cuon)، ویتنام اسپرینگ
رول (Goi cuon) – ویتنام
یکی از مشهورترین غذاهای ویتنام، اسپرینگ‌ رول‌های نیمه شفافی میباشند که با موادی از قبیل گوشت، میگو یا این که خرچنگ خردشده به همراه اشکال صیفی جات و طعم‌دهنده‌ها پر می شوند . در بعضا از این بخشها این غذا را به یاور نعنا یا کاهو سرو مینمایند . در جور جنوبی این غذا، رشته‌های کباب شده‌ی گوشت را به یاور موز سبز و سس بادام زمینی تنظیم می نمایند .

۲۹ .
استیک اوهمی (Ohmi steak)، ژاپن استیک
اوهمی (Ohmi steak) – ژاپن
این استیک لذیذ از گوشت گاو سیاه ژاپنی تنظیم می شود که در محیطی ارگانیک رویش پیدا می نماید و آنچه که این استیک را از بقیه متمایز می‌کند، مزه چربی این گوشت میباشد که فراوان خوش‌طعم‌تر از بقیه گوشت‌ها است .

۲۸ .
سوپ Pho، ویتنام
سوپ Pho - ویتنام
Pho برای ویتنامی‌ها به اندازه‌ی ماکارونی برای ایتالیایی‌ها حائز اهمیت می‌باشد . این وعده‌ی غذایی لذیذ، از آب مرغ یا این که گوشت گوساله، نودل‌های لینگوئینی‌شکل (linguine) و تهیه‌شده از برنج و مجموعه‌ای از ادویه‌هایی مانند زنجبیل، بادیان ختایی و تخم گشنیز تنظیم می گردد . بهترین قسمت این غذای بی‌نظیر، چاشنی‌هایی می باشد که به هم پا آن سرو می‌گردد و آن را به یک غذای فراموش‌نشدنی و اشتها‌برانگیز تبدیل می کند .

۲۷ .
لچون (Lechon) ، فیلیپین لچون
(Lechon) - فیلیپین
ریشه دارای اهمیت این غذا اسپانیایی می باشد اما امروزه در فیلیپین و آمریکای لاتین مضاعف محبوب می باشد . روش پخت این نوع نیز نظیر بقیه کباب‌ها مضاعف ساده است؛ گوشت سیخ شده برای بازه زمانی طولانی روی ذغال چوب کباب میگردد . این کباب دارای طعم ترد و خوشمزه فوق‌العاده‌ای میباشد و در مناسبت‌های یگانه تهیه و تنظیم می گردد .

۲۶ .
فاجیتا (Fajitas)، مکزیک فاجیتا
(Fajitas) – مکزیک
فاجیتا از غذاهای مشهور مکزیک است که غذای تندرست و مقوی هست که بدون روغن و تنها با آب پخته می‌گردد . مواد تشکیل‌دهنده آن تکه‌های مرغ، فلفل دلمه‌ای، پیاز خرد گردیده و چاشنی فراوان هست . این طعام با نان سرو می‌شود .

۲۵ .
خرچنگ کره‌ای، ایتالیا خرچنگ
کره‌ای – ایتالیا
این طعام از پخت خرچنگ در سسی مشتمل بر کره و سیر مضاعف تنظیم و به آرامی و با حرارت ملایم طبخ می شود . این غذای دریایی از غذاهای پرطرفدار در ایتالیا و بسیاری از کشورها می باشد .

 

 

 

 

 

 


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۲:۱۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)