تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود .

تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود

طرز تهیه کامل ته چین مرغ خوشمزه و پر طرفدار

ته چین از غذاهایی است که توی مهمونی ها طرفدار فراوان داره و تنظیم اش نیز عمل خیلی مشقت نمی‌باشد . بله واقعیت اینه که ته چین مرغ از آسون ترین غذاهاییه که میشه برای مهمونی ها ترتیب اعطا کرد . واقعا نیز وقت گیر نمی باشد و به آسانی میتونید به کلیه کارهاتون برسین . حیاتی اینه قلق های ته چین رو بدونید و اندازه ها رو بلد باشید تا یه ته چین عالی مجلسی صحیح کنید و همه کیف کنن .

ته
چین مرغ ته
چین مرغ (عکس از غزال مانی)
تهچین
مرغ تهچین
مرغ
مواد
لازم برای تهیه و تنظیم ته چین مرغ برنج
آبکش شده سه لیوان تخم
مرغ دو عدد (اگه به جای تخم مرغ های بدون نقص از سه تا زرده استفاده نمایید بافتش خوبتر نیز میشه البته من از تخم مرغ بی نقص به کار گیری کردم) ماست
نصف جام (بهتره پاره ای چکیده و ترش باشه البته گشوده اینجانب از ماست محکم که به هیچ وجه آب نداشت به کار گیری کردم) زعفران
دم کرده نصف لیوان مرغ
پخته و ریش گردیده 1 استکان (یک تکه ران بدون نقص یا این که یه طرف سینه) گلاب
1 قاشق غذاخوری کره
2 قاشق غذاخوری سفارش
مواد اولیه در این مقدار مواد برای 4 نفر کافیه .

مواد
واجب برای تهیه و تنظیم ته چین مرغ مواد
اضطراری برای تنظیم ته چین مرغ
شایسته ترین
روش آبکش کردن برنج برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک بسیار تر میدیم . بعد آبش رو بیرون می کنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش بره . سپس در قابلمه حدود پنج جام آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با اندازه کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و نصفش میکنیم، زمانی به اندازه یک نقطه سپید وسطش نپخته بود آبکشش میکنیم . این بهترین مدت برای آبکش کردن برنج هست .


یادگرفتن
تهیه ته چین مرغ مرحله به مرحله روش تهیه و تنظیم ته چین مرغ با یادگرفتن سطح به مرحله و با عکس . آموزش پخت ته چین مرغ خوشمزه با فراگیری سطح ای و مصور و با نکات که بتونید برای اولی بار نیز یک ته چین عالی درست فرمائید . . . .
ادامه
مطلب ارائه
شده توسط پختن
مرغ مرغ رو مدام بهتره در آب قلیل بپزین . اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه . مرغ رو در اندازه یه خرده آب با پیاز و مقداری نمک و زردچوبه و چوب دارچین روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه . هنگامی که مرغ پخت و آبش حدودا خشک شد خاموش می‌کنیم و میذاریم خنک شه و ریش ریش می کنیم . میتونید مرغ رو بعد از ریش کردن هم یه خرده تفت بدید . مزه بهتری هم میگیره .

راه اندازی فست فود

فرایند
تهیه ته چین مرغ عالی من چون برای خودمون ته چین رو آماده می کردم از مرغی که از خورشت روز پیشین مونده بود استفاده کردم . شما به همون شکلی که بالا توضیح دادم مرغ رو بپزید .

برای آغاز تخم مرغ ها رو در ظرف گودال باهم می‌زنیم که از لختی در بیاد . بعد زعفرون و گلاب رو بیش تر می کنیم و با همزن دستی می زنیم تا کاملا ترکیب شه .

تخم
مرغ ها رو میزنیم تخم
مرغ ها رو میزنیم
طولانی تر
کردن زعفرون بیش تر
کردن زعفرون
ماست رو نیز بیش تر میکتیم و نیز میزنیم .

بیشتر
کردن ماست اضافه
کردن ماست
کره رو ذوب می‌کنیم و به مواد بیش تر می‌کنیم و مخلوط می کنیم . آن‌گاه هم کل مایع رو با برنج کاملا مخلوط میکنیم .

کره
دوب گردیده رو هم طولانی تر میکنیم کره
دوب شده رو نیز طولانی تر میکنیم
مایع
تخم مرغی رو با برنج مخلوط میکنیم مایع
تخم مرغی رو با برنج ترکیب میکنیم
کف قابلمه نچسبی رو روغن میریزیم و میچرخونیم تا کاملا دیواره ها چرب شن . نصف مایه ته چین رو کف قابلمه میریزیم و رویه رو با قاشق فشار میدیم تا فشرده شه . آن گاه هم مرغ های ریش شده رو خط مش میریزیم و باقی مایه ته چین رو روی مرغ ها میریزیم . گشوده پاره ای با پشت قاشق فشارش میدیم و منش رو صاف می کنیم .

نصف
مایه تهچین رو کف قابلمه میریزیم نصف
مایه تهچین رو کف قابلمه میریزیم
مرغ
ها رو شیوه میچینیم مرغ
ها رو راه میچینیم
آنگاه نیز میذاریم روی حرارت ملایم برای حدود 40 دقیقه تا یک ساعت تماما بپزه و طلایی بشه . میتونید راه و روش رو فویل بکشید و توی بی دادمیکرد بذارید در دمای 180 در همون برهه زمانی فراهم شه . زمانی آماده اس که همگی ته چین وضعیت منسجم پیدا کنه و محکم بشه و از دیواره های قابلمه جدا شه .

نصف
دیگه ی برنج رو بیشتر میکنیم نصف
دیگه ی برنج رو طولانی تر میکنیم
ته چین خیلی ساده اس و با امر های متعدد میشه درستش کرد و لابلاش هم میتونید از انواع مواد استعمال کنید . چه بسا میتونید به عنوان ته دیگ صرفا به کارگیری فرمایید که خیلی خوب و قشنگ میشه .

ته
چین مرغ ته
چین مرغ
نکات
مربوط به ته چین مرغ نسبت ماست و تخم مرغ توی ته چین خیلی مهمه و بایستی رعایت بشه .
اگه اندازه ماستتون دوچندان باشه ته چین راحت میشه و وا میره .
اگه تخم مرغ قلیل باشه ته چین وا میره . اگه فراوان نیز باشه دیدنی نمیشه .
زعفرون و گلاب بوی تخم مرغ رو توی ته چین از دربین میبره و ابدا بویی از تخم مرغ شم نمیشه . مطمئن باشین .
اگه مرغ رو با همون مخلفات که عرض کردم بپزید طعم خیلی خیر میگیره . البته میتونید مرغ رو به یاور مقداری پیاز تفت بدید و کمی هم زعفران بیش تر کنید که طعم خوبتر بگیره .
در نهایت میتونید با زرشک و خلال پسته و بادوم و در فیس تمایل ماست قسمتی تزیین فرمائید .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۱:۱۸ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)