تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود .

تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود

خواص خاکشیر

خاکشیر گیاهی میباشد که به فیس ماشین در گلشن ها و صحراها می روید و دارنده برگ هایی با بریدگی بسیار و گل های زرد رنگ شفاف از تیره شبکه‌های‌اجتماعی بو می باشد .خاکشیر

خاکشیر از حیث تنوع دو دسته دارد که یک عدد تلخ با دانه های ریز و رنگ مایل به سرخی هست و دسته دیگر شیرین می‌باشد و دانه های آن بلندمرتبه تر بوده و رنگش سرخ تیره هست ؛ هر دو جور در اکثر وقت ها نواحی ایران مخصوصاً دامنه های البرز و در بیابان ها رشد می‌کنند .

قصد داریم در رابطه با یک عدد از دانه های پرخاصیت که خوردن آن از پیشین تا کنون به وسیله بزرگتر ها و همچنین پزشکان به ما توصیه شده هست حرف کنیم . از خواص اول ی خاکشیر می توانایی به خاصیت صفرا بر بودن درمان عطش اشاره کرد .

همگی ما از مادربزرگ ها یا قدیمی های قبیله درباره خاصیت صفرابر و ضدعطش خاکشی( که عموم مردمان آن را به نام خاکشیر می شناسند) مطالبی را شنیده ایم و نسخه های خانگی و کاربردی را می شناسیم ولی تعداد پاره ای از ما با دیگر خاصیت های این دانه های ریز و خوش تراش سرخ رنگ آشنایی داریم . دانه هایی که نه صرفا برای معالجه بعضا بیماری ها کاربرد دارا‌هستند بلکه می توانند کیفیت معاش ما را از این رو به آن رو کنند .

خاکشیر

یکی
از شایسته ترین گیاهانی که موجب رفع عطش می شود، خاکشیر است 9
کاربرد خاکشیر در طب سنتی : معالجه بیماری های مختلف نیاز به بررسی و تشخیص بدون نقص توسط دکتر معالج کارشناس دارااست البته برخی تجربیات به کار گیری از خاکشیر را در درمان برخی مشکل‌ها و بیماری ها تأیید کرده میباشد .

امداد
به بهبود جوش چهره با خاکشیر ترکیب 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق پاد شاه تره و عرق کاسنی ترکیب خیر و خوبی برای معالجه جوش های صورت هست . برای به کار گیری از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق های گیاهی شاه تره و کاسنی را با نیز مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط نمائید .

نوشیدن این ادغام علاوه بر آن که جوش های صورت را معالجه می کند برای کسانی که در گیر گرفتگی صدا هستند نیز مفید میباشد . مقطع درمان با این ورژن دست کم 3 هفته می باشد و پس از این بازه نتایج بهبود به مرور در چهره مریض نمایان می شود .


یاری
به در اختیار گرفتن فشار خون با خاکشیر یک عدد دیگر از خاصیت اعجاز آسای دانه های خاکشیر، کمک به در دست گرفتن و التیام فشارخون میباشد . در صورتیکه به فشارخون دچار می‌باشید و در حال حاضر داروهای در اختیار گرفتن کننده فشارخون مصرف می کنید، می توانید از این راه برای اثربخشی بخش اعظم استعمال نمائید . برای این منظور کافی است یک جام خاکشیر را به خوبی بکوبید و آن را به رخ پودری نرم درآورید، آن گاه در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه فرمایید تا خمیری یک دست به دست آید . می توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شبکه های اجتماعی تا صبح با آن بخوابید . این مرهم به شما امداد می کند تا خوبتر بتوانید فشارخون خود را در دست گرفتن نمائید . خوب تر هست نوبت نخستین استفاده از خمیر در طول روز باشد .


دفع
سنگ کلیه با خاکشیر درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای معالجه سنگ همگی در افرادی که به این بیماری دچار می‌باشند یا همه آن ها استعداد سنگ سازی را دارد، پیشنهاد می نمایند . برای تهیه و تنظیم این نسخه خانگی کافی میباشد 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک جام آب به زمان 5 ساعت خیسانده و پس از این برهه زمانی آن را صاف فرمائید . آن گاه ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ادغام کرده و آن را میل نمایید . نوشیدن این ترکیب به رخ روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می نماید .


در صورتی‌که
دوست دارید وزن طولانی تر نمایید خاکشیر بخورید افراد لاغر و افرادی که تمایل دارا هستند وزن خویش را بالا ببرند، می توانند از این نسخه استفاده کنند . این مجموعه در صورتیکه خاکشیر را با شیر میل نمایند می توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به معالجه لاغری و ارتقا وزن خویش امداد کنند . به یقین درمانگران، درصورتی که شیر تازه و ارگانیک باشد میزان تأثیرگذاری این نسخه عمده می شود .


شربت
خاکشیر ضد بدبویی دهان در شرای شما نیز در مجموعه کسانی میباشید که به عامل ارتقاء اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهن دچار گردیده اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان به کارگیری نمایید . تنها کافی است هر روز زمان یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید . ترنجبین را به زمان 5 تا 6 ساعت باطن آب خیس فرمایید و پس از صاف کردن آن را با یک تا 2 قاشق خاکشیر ترکیب فرمایید . نوشیدن این شربت به شما یاری می نماید تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور شم بهتری پیدا کنید .


بهبود
لک ها با خاکشیر برای امداد به بهبود لک های پوست به ویژه صورت یکی از بهترین راه و روش ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است . کسانی که از این ادغام به رخ روزانه و همیشگی به مدت 3 هفته به کار گیری نمایند آنگاه از مدتی با روشنی پوست و از میان رفتن لک های چهره و پوستشان روبه رو می شوند . برای تهیه این مخلوط هم حتمی می باشد ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر ترکیب کرده و میل نمایید .

خاکشیر

خاکشیر
برای کنترل و تسکین فشارخون موءثر است
اگر
دل ضعفه می گیرید، خاکشیر و عسل بخورید براساس اعلام انجمن طب سنتی ایران، برخی از اشخاص میباشند که در ارتفاع روز در گیر دل ضعفه می شوند . این دل ضعفه ممکن می‌باشد در ارتفاع روزهای گرم فصل‌تابستان یا این که در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید . برای پیشگیری از پیدایش این دل ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با نیز ادغام کرده و میل فرمائید . برای تنظیم آب عسل می بایست یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با نیز بجوشانید . آن گاه از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می شود که می بایست از دیگر مواد موجود در ظرف انقطاع شود . مابقی مواد به عبارتی ترکیبی است که برای بهبود دل ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می شود . در صورتی‌که چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین ها و مواد مغذی خود را از دست می دهد البته در عین هم اکنون مواد مفیدی در آن باقی می ماند که برای درمان دل ضعفه بسیار مطلوب می باشد .


بهبود
اسهال با خاکشیر ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی می باشد که در خردسالان زیاد شایع می باشد . بعضی درمانگران طب سنتی کشور ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می کنند که در تمامی خانه ها امکان تهیه و مصرف آن وجود داراست . برای تنظیم این دارو کافی است خاکشیر را عطر داده و آن را با آب و عسل ادغام کنید و به مریض بدهید . این مخلوط را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای وی تجویز می نمایند . اندازه مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای کودکان تجویز گردیده می باشد . ولی در اسهال های شدید یار با تب و درد شدید و در خردسال ها پایین 3 سال مراجعه به دکتر ضروری می باشد .

تجهیزات فست فود
نکته:اگر خاکشیر با آب گرم مصرف شود خاصیت ملین دارااست و مصرف آن با آب سرد و شکر می تواند از اسهال پیشگیری نماید . با اعتنا به وجود مقادیر فراوان فیبر موجود در خاکشیر، این فیبر می تواند به لیز شدن روده ها کمک نماید . همینطور با وجود مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم در خاکشیر، دانه های موسیلاژی خاکشیر برای دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی خواص ضدالتهابی داراست .


جلوگیری
از گرمازدگی با خاکشیر شربت خاکشیر یکی از خوراکی هایی می باشد که از قبلی تا به امروز در طب سنتی به تیتر یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و می تواند در فصل گرما با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک نماید .


علاوه بر شربت خاکشیر، شربت به لیمو و همچنین شربت عرق کاسنی هم می تواند خواص ضد گرمازدگی داشته باشد .

مراقبت
ها * به افرادی که ورم و جراحت معده دارند، سفارش می شود مصرف خاکشیر را محدود نمایند .

* خاکشیر را می توان از دو تا سه سال به بالا به خردسالان اعطا کرد و برای خردسالان پایین این سن هم شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک بخشید .

* به دلیل وجود خاک بسیار در خاکشیر ضروری می‌باشد حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتی در آب بماند .


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۹:۴۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)