تجهيزات فست فود و راه اندازي فست فود تجهيزات فست فود و راه اندازي فست فود .

تجهيزات فست فود و راه اندازي فست فود

راه اندازي فست فود و ۸ نوشيدني گرم فست فودها براي زمستان

همانگونه كه كليه ي ما مي‌دانيم داشتن يك منوي وسوسه انگيز در كنار تجهيزات فست فود مطلوب ميتواند دقت مشتريان زيادي را به شما جلب نمايد پس با ما همپا باشيد تا در مورد خط مش اندازي فست فود و ۸ نوشيدني گرم فست فودها براي زمستان سخن كنبم .

تجهيزات فست فود

خط مش 
اندازي فست فود و 8 نوشيدني گرم فست فودها براي زمستان راه و روش 
اندازي فست فود و ۸ نوشيدني گرم فست فودها براي زمستان 
چاي 
شير معمولي اين نوشيدني فست فودي فراوان بي آلايش تر از آن چيزي كه تصور مي نماييد فراهم مي شود . فقط كافي هست گياهان معطر خرد شده، چوب دارچين، زنجبيل و شير را با هم بجوشانيد و يك چاي كيسه اي نيز به آن بيش تر كنيد و اذن بدهيد همه مواد ۱۰ دقيقه با هم دم بكشند .

شيوه 
تهيه 
بازه 
فراهم سازي: ۵ دقيقه مواد 
اضطراري براي تهيه ۴ فنجان ۸ 
دانه هل، ۸ عدد ميخك، ۴ دانه فلفل سياه، ۲ عدد چوب دارچين، يك تكه كوچك زنجبيل تازه، ۲ فنجان شير، ۴ عدد چاي كيسه اي، ۸ قاشق چاي خوري شكر ( بسته به ذائقه) 
فرايند 
فراهم سازي – هل و ميخك و دانه هاي فلفل را بكوبيد . 
– تمامي مواد را همراه با چوب دارچين، زنجبيل، شكر و دو فنجان آب حرارت دهيد تا جوش بيايد . آن گاه حرارت را خاموش كنيد و چاي هاي كيسه اي را درون آن قرار دهيد و اجازه بدهيد به برهه زماني ده دقيقه دم بكشد .

شربت 
سيب معطر و گرم شربت سيب را همپا با پوست پرتقال و زنجبيل بجوشانيد تا يك نوشيدني خوش بو و خوش مزه داشته باشيد .

نحوه 
تهيه 
بازه زماني 
مهيا سازي: ۳۵ دقيقه مواد 
لازم براي ۸ نفر يك 
عدد پرتقال، شربت سيب نيم ليتر، ۲ قاشق غذاخوري عسل، ۵ عدد توت (از هر نوع)، ۶ عدد ميخك، كمي پودر جوز هندي، يك تكه كوچك زنجبيل تازه (ريز خرد شده)، ۸ چوب دارچين 
مراحل 
مهيا سازي – پوست پرتقال را رنده كنيد . 
– در يك طرف ميانگين همه مواد را بريزيد و روي حرارت قرار دهيد . مراقب باشيد نجوشد . فقط براي ۳۰ دقيقه سواي درپوش كليه مواد موجود در ظرف را حرارت دهيد .

شكلات 
داغ معطر مكزيكي اندازه بسيار كمي پودر فلفل چيپتول مكزيكي و دارچين را به شكلات داغ اضافه نماييد تا يك نوشيدني گرم و خوش عطر داشته باشيد .

طرز 
تهيه 
دوران 
مهيا سازي: ۵ دقيقه 
مواد 
لازم براي ۱ نفر يك 
بسته شكلات داغ، دو نوك انگشت پودر فلفل چيپتول ، دو نوك انگشت پودر دارچين، ۲ قاشق غذاخوري خامه شيرين زده شده مراحل 
فراهم سازي – شكلات داغ را مطابق امر العمل روي بسته آماده فرمائيد . 
– نيمي از آن را با فلفل چيپتول و نيمي ديگر را با دارچين مخلوط فرمائيد . 
– بعد از آن با هم ادغام نمائيد و روي آن خامه زده گرديده را قرار دهيد . 
– روي آن را با دارچين و پودر فلفل تزيين نماييد .

نوشيدني 
شير و تخم مرغ براي صرفه جويي در بازه زماني مي توانيد شير و تخم مرغ را در همزن با يكديگر تركيب نماييد و اين نوشيدني سنتي را تهيه كنيد .

روش 
تهيه 
بازه زماني 
مهيا سازي: ۲۰ دقيقه 
مواد 
ضروري براي ۴ نفر دو 
فنجان خامه مالامال چرب، نصف فنجان شكر، يك چهارم قاشق چاي خوري پودر جوز هندي، ۴ تخم مرغ بزرگ پروسه 
فراهم سازي – در يك ظرف خامه و شكر و پودر جوز هندي را مخلوط نمائيد و روي حرارات ملايم قرار دهيد تا گرم شوند . 
– تخم مرغ را در ادغام كن به بازه ۱ دقيقه با به دور ملايم بزنيد و در به عبارتي دوران كم قليل خامه را طولاني تر نمائيد و به دوران ۳۰ ثانيه ديگر بزنيد . به همان رخ گرم نوشيدني را سرو نماييد . 
نوشيدني 
كران بري اين نوشيدني واقعا ساده تهيه و تنظيم مي شود . فقط كافي مي باشد شربت كران بري را هم پا با دانه هاي تازه كران بري گرم نماييد .

طريق 
تهيه 
بازه 
آماده سازي: ۲۵ دقيقه 
مواد 
واجب براي ۴ نفر يك 
و نيم فنجان شربت كران بري، نصف فنجان شكر، ۲ عدد چوب دارچين، تعدادي عدد كران بري مراحل 
مهيا سازي – در يك ظرف مناسب سربت كران بري، شكر و دارچين را تركيب نماييد و به زمان ۱۵ دقيقه حرارات دهيد تا گرم شوند . 
– شربت فراهم شده را در ظرف مطلوب بريزيد و دانههاي كران بري را به آن بيشتر فرماييد . 
شكلات 
گرم همراه با شير مالت و مارشملو يك مزه جديد را با اين نوشيدني تجربه نماييد . به شكلات داغ، شير مالت و مارشملوي حرارت داده گرديده اضافه نماييد .

نحوه 
تهيه 
بازه 
مهيا سازي: ۵ دقيقه 
مواد 
واجب براي ۱ نفر يك 
بسته شكلات داغ، ۳ تكه مارشملو، ۳ قاشق غذاخوري شير مالت پروسه 
آماده سازي – مارشملوها را حرارت دهيد و آماده فرمائيد . 
– شكلات داغ را مطابق فرمان العمل روي بسته آماده كنيد . 
– شكلات داغ را با شير مالت ادغام نماييد . 
– نوشيدني را درظرف مناسب بريزيد و مارشملوها را روي آن قراردهيد .

شكلات 
گرم همراه با نعنا يك اسكوپ از بستني شكلاتي نعنايي را به هات چاكلت بيش تر فرمائيد و از طعم طبيعي آن لذت ببريد . مي توانيد به جاي بستني شكلاتي نعنايي، از كمي بستني و شكلات كاكائويي نعنايي به كار گيري فرمائيد .

نحوه 
تهيه 
بازه زماني 
مهيا سازي: ۵ دقيقه 
مواد 
حتمي براي ۱ نفر يك 
بسته شكلات داغ، يك چهارم فنجان بستني نعنايي كاكائويي، نعناي تازه روند 
مهيا سازي – شكلات داغ را مطابق امر العمل روي بسته آماده فرمائيد . 
– بستني را داخل آن قرار دهيد و با برگ نعنا تزيين فرماييد .

نوشيدني 
كاكائو تهيه و تنظيم اين نوشيدني زياد بي آلايش مي باشد . صرفا كافي مي باشد كاكائو يا اين كه شكلات كاكائويي نصفه تلخ را با شير تركيب كنيد و گرم فرمائيد .

شيوه 
تهيه 
بازه زماني 
آماده سازي: ۵ دقيقه 
مواد 
واجب براي ۸ نفر شير 
به اندازه ۸ فنجان، كاكائو به مقدار لازم پروسه 
فراهم سازي – شير را با حرارت ملايم گرم فرماييد و به ميزان يك چهارم فنجان براي ۸ فنجان شير به آن پودر كاكائو طولاني تر فرماييد . باز نيز يه خرده حرارت دهيد تا كاكائو به نيكي و به صورت يكنواخت در شير حل شود . نوشيدني را به به عبارتي شرايط گرم سرو فرمائيد .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۱:۰۴ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

مزايا و معايب فست فود ها: فست فود آري يا خير

در اين مقاله كارايي داريم در مورد مزايا و معايب فست فود ها و اين كه تعيين قابل قبولي براي يك وعده غذايي به شمار مي روند يا اين كه نه كلام كنيم .امروزه در هر جايي از جهان مردمان فست فود ها را مي شناسند . آن ها براي صرف يك وعده غذايي يا اين كه داشتن يك قرار صميمانه يا اين كه خانوادگي به فست فودها مي فرايند و از تناول كردن غذا همپا با دوستان و اعضاي خانواده لذت مي مارك . غذاهاي فست فودي نيز غذاهاي خوش مزه اي ميباشند كه علاوه بر آن كه سرعت بالا و سهل و آسان تهيه و فراهم مي شوند، طعم و طعم خوب و دلپذيري هم دارند .

تجهيزات فست فود

مزايا 
و معايب فست فود ها: فست فود بله يا اين كه خير مزايا 
و معايب فست فود ها: فست فود بله يا اين كه خير 
فست فودها را همه مي شناسند؛ انواع پيتزا، همبرگر، ساندويچ هاي گرم و سرد و چه بسا انواع ماكاروني و خوراك هايي كه همه آن ها به نوعي بازه زماني پاره اي براي فراهم سازي نياز دارا هستند . بر پايه تحقيقات انجام گرديده در آمريكا از هر چهار نفر، يك نفر در روزفست فود مصرف مي كند . بر اساس نتايج به دست آمده در همان پژوهش ها مشخص گرديده كه ۵۲درصد از اشخاصي كه فست فود مصرف مي كنند، آن را غذايي آسوده و سرعت بالا مي دانند و دقت چنداني به تندرست يا ناسالم بودن آن ندارند، چرا كه مورد اوليه يعني راحتيو صرف بازه كم، براي آن‌ها در اولويت مي باشد .

امروزه با گسترده شدن انواع فست فود فروشي ها، از هر مارك و از هر نوع، ديگر استعمال از فست فود براي تعداد زيادي از مردمان به تيتر قسمتي از معاش روزانه محسوب مي شود .

اما كارشناسان همواره تلاش مي نمايند در مورد استفاده از غذاي سلامت اطلاع رساني داشته باشند . همان طوري كه در مسئله استفاده از فست فودها نيز مدام اين نكته بيان شده مي‌باشد كه بعضي از فست فودها ضررهاي بخش اعظمي براي سلامتي شخصي به همپا دارا‌هستند . چه بسا كارشناسان همواره ياد‌آوري مي نمايند كه ضررهاي مصرف فست فود براي خردسال ها و نوجوانان بسيار بيش تر از بزرگسالان است . البته در غايت خود افراد مصرف كننده مي باشند كه در موضوع مصرف اين جور غذاها مي بايست تصميم گيري كنند . مصرف بالاي فست فود در سراسر عالم گوياي اين مقاله مي باشد كه علي رغم لحاظ كارشناسان مبني بر ناسالم بودن برخي فست فودها و مضر بودن مصرف زياد آن ها، اما باز هم اين غذاهاي پر سرعت و خوش طعم رده ويژه اي در برنامه غذايي مردم دارا هستند و روز به روز نيز بر تعداد طرفداران آن ها افزوده مي شود .

امروزه ولي چندين از فست فودها معروف و تعالي سعي بر آن دارا‌هستند كه منوي خود را به سمت سلامت تر شدن پيش ببرند . آن ها با بيشتر كردن غذاهاهي سلامت خيس به منوي خود كارايي مي نمايند تا جوابگوي سلايق مختلف مشتريان باشند و حتي اشخاصي را جذب كنند كه معتقتدند فست فودها غذاهاي تندستي نيستند .

در اين مطلب مي خوا هيم يكسري از مزايا و معايب فست فود را براي شما ابلاغ كنيم تا شما بتوانيد بهتر در موضوع اين غذاهاي خوش مزه تصميم بگيريد .

مزاياي 
فست فود 
صرفه 
جويي در زمان يك عدد از عوارض تعيين فست فود به جاي رفتن به رستوران يا اين كه پختن غذا در منزل اين ميباشد كه فست فودها سريع و در زمان كمي فراهم مي شوند . در اين عصر كه دوره صنعت و سرعت ميباشد بازه زماني كمي براي طعام ميل كردن و طعام پختن در كنار انجام ديگر عمل هاي روزانه باقي مي ماند . به همين دليل ميباشد كه فست فودها بهترين انتخاب غذايي به شمار مي پروسه . يك غذاي خوش مزه كه در مدت كمي هم آماده ميل كردن است .

راحتي 
انقطاع از پر سرعت و آسان و خوش مزه بودن فست فودها، يك عدد ديگر از كارداران محبوبيت آن ها، در دسترس بودن آن هاست . امروزه ديگر در هر كناره و كنار شهر و در هر خياباني مي توان يك فست فود فروشي پيدا كرد . ديگر نيازي نمي باشد در مدت گرسنگي يا اين كه بازه صرف وعده هاي غذايي به دنبال پيدا كردن رستوران باشيد و يا اين كه بخواهيد طاقت نمائيد تا به منزل برسيد . تنها كافي مي‌باشد نگاهي به فضا خيابان يا جايي كه مي باشيد بياندازيد تا بتوانيد به راحتي يك فست فود فروشي با غذاهاي آماده و خوش طعم پيدا نمائيد .

داشتن 
غذاهاي سالم امروزه ديگر غذاهاي فست فودي صرفا به همبرگرو ساندويچ و پيتزا محدود نمي شوند . فست فودهاي معذوف با بيشتر كردن اشكال غذاهاي سالم و موثر كارايي مي كنند تا مشتريان خويش را حفظ كنند . شما مي توانيد يك سالاد تهيه گرديده از سبزيجات و ميوه هاي جديد را نيز در يك فست فود ميل نمائيد و حقيقتا از تناول كردن يك غذاي تندرست و در عين حالا خوش طعم لذت ببريد .

توليد 
مجال هاي شغلي فست فود از به عبارتي برهه زماني پيدايش مجال هاي شغلي فراواني براي اشخاص متعدد به وجود آورده است . چه بسا بسياري از علم آموزان آمريكايي با فعاليت كردن در فست فودها توانسته اند كسب درآمد داشته باشند .

معايب 
فست فود 
غذاي 
ناسالم ارائه غذاي ناسالم يكي از مطرح ترين و شناخته شده ترين معايب فست فود مي باشد . ناسالم بودن فست فودها به عامل داشتن نمك دوچندان و نيز چنين چربي هاي غير اشباع مي‌باشد . به همين برهان مي‌باشد كه نبايد بيش از اندارزه از فست فودها استفاده نمود .

ساخت 
چاقي طبق بررسي هاي انجام شده استعمال از فست فود در كودكان سبب ساز ايجاد چاقي مي شود . ولي در بزرگسالان هم چاقي ناشي از مصرف فست فود وجود داراست اما در كودك ها به برهان اين كه بروز چاقي ممكن است سبب ساز شود كه آن‌ها نتوانند مسير معمول زندگي را طي كنند، اين مورد زياد مهم تر ميباشد .

كاهش 
زمان غذا تناول كردن در خانه غذا ميل كردن در خارج از منزل و در فست فودها منجر گرديده كه امروزه افراد خانواده برهه زماني كمتري را در كنار يكديگر بگذرانند . زمان خوراك تناول كردن در عده خانواده هنگامي مي‌باشد كه اعضاي خانواده در كنار يكديگر عده مي شوند و اين قضيه بر تندرست خانواده زياد تاثير گذار است . ولي امروزه با ارتقاء فرهنگ به كارگيري از فست فودها اين زمان در بسياري از خانواده ها در درحال حاضر كاهش و از در بين رفتن ميباشد .

مشكلات 
كاري در بعضا موردها چشم مي شود كه اشخاصي كه در فست فودها يا اين كه در شغل ها داراي ارتباط به آن در اكنون فعاليت هستند، امنيت شغلي ندارند . براي مثال بيمه نمي شوند و يا حقوق كافي دريافت نمي نمايند .

علي رغم همگي اين مزايا و معايبي كه در مسئله فست فود بيان شد، فست فودها امروزه ديگر منتخب از تمدن تغذيه اي ما محسوب مي شوند . در غايت اين ما هستيم كه بايستي تغذيه اي صحيح براي داشتن يك زندگي سالم را گزينش كنيم .

در اين مقاله كارايي داريم در مورد مزايا و معايب فست فود ها و اين كه تعيين قابل قبولي براي يك وعده غذايي به شمار مي روند يا اين كه نه كلام كنيم .امروزه در هر جايي از جهان مردمان فست فود ها را مي شناسند . آن ها براي صرف يك وعده غذايي يا اين كه داشتن يك قرار صميمانه يا اين كه خانوادگي به فست فودها مي فرايند و از تناول كردن غذا همپا با دوستان و اعضاي خانواده لذت مي مارك . غذاهاي فست فودي نيز غذاهاي خوش مزه اي ميباشند كه علاوه بر آن كه سرعت بالا و سهل و آسان تهيه و فراهم مي شوند، طعم و طعم خوب و دلپذيري هم دارند .

تجهيزات فست فود

مزايا 
و معايب فست فود ها: فست فود بله يا اين كه خير مزايا 
و معايب فست فود ها: فست فود بله يا اين كه خير 
فست فودها را همه مي شناسند؛ انواع پيتزا، همبرگر، ساندويچ هاي گرم و سرد و چه بسا انواع ماكاروني و خوراك هايي كه همه آن ها به نوعي بازه زماني پاره اي براي فراهم سازي نياز دارا هستند . بر پايه تحقيقات انجام گرديده در آمريكا از هر چهار نفر، يك نفر در روزفست فود مصرف مي كند . بر اساس نتايج به دست آمده در همان پژوهش ها مشخص گرديده كه ۵۲درصد از اشخاصي كه فست فود مصرف مي كنند، آن را غذايي آسوده و سرعت بالا مي دانند و دقت چنداني به تندرست يا ناسالم بودن آن ندارند، چرا كه مورد اوليه يعني راحتيو صرف بازه كم، براي آن‌ها در اولويت مي باشد .

امروزه با گسترده شدن انواع فست فود فروشي ها، از هر مارك و از هر نوع، ديگر استعمال از فست فود براي تعداد زيادي از مردمان به تيتر قسمتي از معاش روزانه محسوب مي شود .

اما كارشناسان همواره تلاش مي نمايند در مورد استفاده از غذاي سلامت اطلاع رساني داشته باشند . همان طوري كه در مسئله استفاده از فست فودها نيز مدام اين نكته بيان شده مي‌باشد كه بعضي از فست فودها ضررهاي بخش اعظمي براي سلامتي شخصي به همپا دارا‌هستند . چه بسا كارشناسان همواره ياد‌آوري مي نمايند كه ضررهاي مصرف فست فود براي خردسال ها و نوجوانان بسيار بيش تر از بزرگسالان است . البته در غايت خود افراد مصرف كننده مي باشند كه در موضوع مصرف اين جور غذاها مي بايست تصميم گيري كنند . مصرف بالاي فست فود در سراسر عالم گوياي اين مقاله مي باشد كه علي رغم لحاظ كارشناسان مبني بر ناسالم بودن برخي فست فودها و مضر بودن مصرف زياد آن ها، اما باز هم اين غذاهاي پر سرعت و خوش طعم رده ويژه اي در برنامه غذايي مردم دارا هستند و روز به روز نيز بر تعداد طرفداران آن ها افزوده مي شود .

امروزه ولي چندين از فست فودها معروف و تعالي سعي بر آن دارا‌هستند كه منوي خود را به سمت سلامت تر شدن پيش ببرند . آن ها با بيشتر كردن غذاهاهي سلامت خيس به منوي خود كارايي مي نمايند تا جوابگوي سلايق مختلف مشتريان باشند و حتي اشخاصي را جذب كنند كه معتقتدند فست فودها غذاهاي تندستي نيستند .

در اين مطلب مي خوا هيم يكسري از مزايا و معايب فست فود را براي شما ابلاغ كنيم تا شما بتوانيد بهتر در موضوع اين غذاهاي خوش مزه تصميم بگيريد .

مزاياي 
فست فود 
صرفه 
جويي در زمان يك عدد از عوارض تعيين فست فود به جاي رفتن به رستوران يا اين كه پختن غذا در منزل اين ميباشد كه فست فودها سريع و در زمان كمي فراهم مي شوند . در اين عصر كه دوره صنعت و سرعت ميباشد بازه زماني كمي براي طعام ميل كردن و طعام پختن در كنار انجام ديگر عمل هاي روزانه باقي مي ماند . به همين دليل ميباشد كه فست فودها بهترين انتخاب غذايي به شمار مي پروسه . يك غذاي خوش مزه كه در مدت كمي هم آماده ميل كردن است .

راحتي 
انقطاع از پر سرعت و آسان و خوش مزه بودن فست فودها، يك عدد ديگر از كارداران محبوبيت آن ها، در دسترس بودن آن هاست . امروزه ديگر در هر كناره و كنار شهر و در هر خياباني مي توان يك فست فود فروشي پيدا كرد . ديگر نيازي نمي باشد در مدت گرسنگي يا اين كه بازه صرف وعده هاي غذايي به دنبال پيدا كردن رستوران باشيد و يا اين كه بخواهيد طاقت نمائيد تا به منزل برسيد . تنها كافي مي‌باشد نگاهي به فضا خيابان يا جايي كه مي باشيد بياندازيد تا بتوانيد به راحتي يك فست فود فروشي با غذاهاي آماده و خوش طعم پيدا نمائيد .

داشتن 
غذاهاي سالم امروزه ديگر غذاهاي فست فودي صرفا به همبرگرو ساندويچ و پيتزا محدود نمي شوند . فست فودهاي معذوف با بيشتر كردن اشكال غذاهاي سالم و موثر كارايي مي كنند تا مشتريان خويش را حفظ كنند . شما مي توانيد يك سالاد تهيه گرديده از سبزيجات و ميوه هاي جديد را نيز در يك فست فود ميل نمائيد و حقيقتا از تناول كردن يك غذاي تندرست و در عين حالا خوش طعم لذت ببريد .

توليد 
مجال هاي شغلي فست فود از به عبارتي برهه زماني پيدايش مجال هاي شغلي فراواني براي اشخاص متعدد به وجود آورده است . چه بسا بسياري از علم آموزان آمريكايي با فعاليت كردن در فست فودها توانسته اند كسب درآمد داشته باشند .

معايب 
فست فود 
غذاي 
ناسالم ارائه غذاي ناسالم يكي از مطرح ترين و شناخته شده ترين معايب فست فود مي باشد . ناسالم بودن فست فودها به عامل داشتن نمك دوچندان و نيز چنين چربي هاي غير اشباع مي‌باشد . به همين برهان مي‌باشد كه نبايد بيش از اندارزه از فست فودها استفاده نمود .

ساخت 
چاقي طبق بررسي هاي انجام شده استعمال از فست فود در كودكان سبب ساز ايجاد چاقي مي شود . ولي در بزرگسالان هم چاقي ناشي از مصرف فست فود وجود داراست اما در كودك ها به برهان اين كه بروز چاقي ممكن است سبب ساز شود كه آن‌ها نتوانند مسير معمول زندگي را طي كنند، اين مورد زياد مهم تر ميباشد .

كاهش 
زمان غذا تناول كردن در خانه غذا ميل كردن در خارج از منزل و در فست فودها منجر گرديده كه امروزه افراد خانواده برهه زماني كمتري را در كنار يكديگر بگذرانند . زمان خوراك تناول كردن در عده خانواده هنگامي مي‌باشد كه اعضاي خانواده در كنار يكديگر عده مي شوند و اين قضيه بر تندرست خانواده زياد تاثير گذار است . ولي امروزه با ارتقاء فرهنگ به كارگيري از فست فودها اين زمان در بسياري از خانواده ها در درحال حاضر كاهش و از در بين رفتن ميباشد .

مشكلات 
كاري در بعضا موردها چشم مي شود كه اشخاصي كه در فست فودها يا اين كه در شغل ها داراي ارتباط به آن در اكنون فعاليت هستند، امنيت شغلي ندارند . براي مثال بيمه نمي شوند و يا حقوق كافي دريافت نمي نمايند .

علي رغم همگي اين مزايا و معايبي كه در مسئله فست فود بيان شد، فست فودها امروزه ديگر منتخب از تمدن تغذيه اي ما محسوب مي شوند . در غايت اين ما هستيم كه بايستي تغذيه اي صحيح براي داشتن يك زندگي سالم را گزينش كنيم .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۹:۰۷ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

راز و رمز تهيه خوشمزه ترين ترشي


ترشي يك عدد از مخلفات خوشمزه و دلخواه براي اشكال غذاهاي ما ايرانيان مي باشد . درصورتي كه مي خواهيد ترشي هاي خوشمزه درست فرماييد اين مطلب را از دست ندهيد .

 

براي
تهيه ترشي عالي و خوشمزه بايستي موردها تحت رعايت شود:
خلوص
سركه
سركه ترشي بايد عالي و خالص باشد، شايسته ترين جور آن سركه اي ميباشد كه از انگور، كشمش و سيب تهيه و تنظيم شود .

 

جوشاندن
سركه
زيرا يك عدد از عوارض كپك زدن ترشي ها، ناخالص بودن ترشي هاست، به اين ترتيب خوب تر ميباشد سركه را پيشين از استعمال به دوران تعدادي دقيقه جوشانده و پس از سرد شدن استعمال فرماييد .

 

سبزي
ترشي
معمولا سبزي ترشي هفت نوع معطر مي باشد كه به هفت سبزي مشهور است، ولي مي توانيد بر حسب ذوق وسليقه خود سبزي ها را انتخاب نمائيد . هفت گونه سبزي عبارتند از: شويد، نعناع، جعفري، مرزه، گشنيز، ترخان و ريحان .

تجهيزات فست فود

كار
آوري سبزي ها
خوبتر مي باشد سبزي ها را پس از منزه كردن و شستشوي نخستين به زمان 2 ساعت در آب و نمك قرار داده تا سبزي براي جذب سركه فراهم شود . (مقدار شوري آب و نمك مي بايست مثل آب برنج باشد) آن‌گاه سبزي را در آبكش ريخته و روي آن آب بريزيد و بگذاريد آب آن برود، پس از اين كه مطمئن شديد آب بيش تر آن گرفته گرديده است، سبزي را خرد كرده و به مت يك روز روي پارچه نخي بريزيد تا كمي خشك شود . اين سبزي براي استعمال در ترشي فراهم مي باشد .

 

جوشاندن
ميوه ها در سركه
ميوه هايي كه مي خواهيد در تهيه و تنظيم ترشي از آن ها استعمال فرماييد بايستي تا قبل از اين در سركه بجوشانيد .

 

ظروف
مسئله استفاده
ظروفي كه در آن ها ترشي تهيه مي نماييد بايد سفالي، بلوري يا اين كه چوبي باشد و هيچ زمان از ظروفي كه از جنس پلاستيك يا روي ميباشند براي اين منظور به كارگيري نكنيد .

 

محل
حفظ ظروف ترشي
ظروف ترشي بايد در جاي خنك نگهداري شوند .

 

مراقبت
ترشي ها
هر ماده شناور در مرحله ترشي يا سركه بايستي بلافاصله برداشته شود .

 

چاشني
هاي اضطراري براي تهيه و تنظيم ترشي
چاشني هاي لبريز به كار گيري در تهيه ترشي عبارتند از: نمك، ميخك، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سياه، شويد خشك، زنجبيل، سياه دانه، گلپر، هل، زيره، نعناع خشك، پودر خردل، زردچوبه، برگ مو، برگ آلبالو كه به ترشي طعم و عطري دلپذير مي دهند .

 

اندازه
سركه و نمك لازم
سركه مي بايست به يه خرده بيش تر شود تا روي مواد را بپوشاند .

همينطور بايستي محلول مهيا شده را بچشيد تا نمك آن بيش از اندازه نباشد .

 


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۶:۳۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه فسنجون با گوشت قلقلي و كدو حلوايي

مواد
حتمي براي تهيه و تنظيم فسنجون با گوشت قلقلي و كدو حلوايي

گوشت چرخ كرده ۲۰۰ گرم
پياز رنده شده براي داخل گوشت يك عدد متوسط
پياز درشت يك عدد
گردو پودر گرديده يك ليوان ونصفي
رب انار سه تا چهار قاشق يا به مقدار كافي
نمك وفلفل و زردچوبه به مقدار لازم
كدو حلوايي رنده گرديده تفت داده گرديده چهار قاشق غذاخوري
آلو خورشتي ۸ عدد به دلخواه ناچيز يا اين كه زيادفسنجون با گوشت قلقلي

روش
تنظيم فسنجون با گوشت قلقلي و كدو حلوايي
گردو را با چرخ گوشت چرخ مي كنيم .يك پياز درشت را با رنده درشت رنده مي كنيم و داخل قابلمه با كمي روغن تفت ميديم تا طلايي بشه . بعد از آن گردوها و كدو حلوايي رنده شده و تفت داده شده رو به همراه نمك و فلفل و زردچوبه به پياز در اكنون تفت بيشتر مي‌كنيم و مدام هم مي زنيم . مواد مثل حلوا ميشه پاره اي محكم ميشه . همينطور به هم زدن ادامه بديد تا يه خرده گردو ها تفت بخوره . بعد يك كاسه آبگوشت خوري آب را آرام آهسته روي مواد ريخته و هم مي‌زنيم تا مواد در آب حل بشن . شعله را بسيار مي كنيم تا بجوش بياد . آنگاه از اين كه به جوش اومد شعله را اندك قليل ميكننيم . در قابلمه را مي گذاريم تا خورشت به روغن بيافته .
كدو و گردو رو اضافه فرمائيد .

فسنجون

آب رو به گردو و پياز و كدوي تفت داده گرديده طولاني تر ميكنيم .
گوشت چرخ كرده را نيز با يك پياز ميانگين رنده گرديده و نمك و فلفل خوب ورز ميديم . از مواد گوشتي به مقدار يك گردو در دست گرد كرده و در يه خرده روغن تفت ميديم . صرفا در حدي كه دور و اطراف گوشت طلايي بشه تفت ميديم .
سپس از اينكه خورشت پاره اي جا افتاد كوفته را باطن فسنجان ميريزيم و رب انار را هم بيشتر مي كنيم و ميذاريم تا خورشت كاملا جا بيفته و روغن بندازه .

تجهيزات فست فود

نكات
فسنجان
در آخر آلو خورشي را به فسنجون اضافه مي كنيم .
اين خورشت نبايد دوچندان آب داشته باشه .
در‌صورتي‌كه خورش را شيرين دوست داريد يك يا دو قاشق غذاخوري شكر اضافه فرمائيد .
زماني خورشت خوب جا افتاد در ظرف كشيده با برنج زعفراني نوش جان نمائيد .

فسنجون
با گوشت قلقلي
نكات
تكميلي در زمينه فسنجون با گوشت قلقلي فسنجون
با گوشت قلقلي جزو گونه هاي خورش هست دوران
مهيا سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 30 دقيقه و مدت پخت و توقع آن در حدود 4 ساعت و 0 دقيقه ميباشد .
فسنجون با گوشت قلقلي را مي توانيد در وعده نهار - شام - سرو فرمائيد .
همينطور ميتوان در ماه رمضان به تيتر سحري - ميل كرد .
دقت فرمائيد اندازه مواد نخستين و دستور تنظيم براي 4 نفر مناسب مي‌باشد .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۷:۴۳ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

خواص خاكشير

خاكشير گياهي ميباشد كه به فيس ماشين در گلشن ها و صحراها مي رويد و دارنده برگ هايي با بريدگي بسيار و گل هاي زرد رنگ شفاف از تيره شبكه‌هاي‌اجتماعي بو مي باشد .خاكشير

خاكشير از حيث تنوع دو دسته دارد كه يك عدد تلخ با دانه هاي ريز و رنگ مايل به سرخي هست و دسته ديگر شيرين مي‌باشد و دانه هاي آن بلندمرتبه تر بوده و رنگش سرخ تيره هست ؛ هر دو جور در اكثر وقت ها نواحي ايران مخصوصاً دامنه هاي البرز و در بيابان ها رشد مي‌كنند .

قصد داريم در رابطه با يك عدد از دانه هاي پرخاصيت كه خوردن آن از پيشين تا كنون به وسيله بزرگتر ها و همچنين پزشكان به ما توصيه شده هست حرف كنيم . از خواص اول ي خاكشير مي توانايي به خاصيت صفرا بر بودن درمان عطش اشاره كرد .

همگي ما از مادربزرگ ها يا قديمي هاي قبيله درباره خاصيت صفرابر و ضدعطش خاكشي( كه عموم مردمان آن را به نام خاكشير مي شناسند) مطالبي را شنيده ايم و نسخه هاي خانگي و كاربردي را مي شناسيم ولي تعداد پاره اي از ما با ديگر خاصيت هاي اين دانه هاي ريز و خوش تراش سرخ رنگ آشنايي داريم . دانه هايي كه نه صرفا براي معالجه بعضا بيماري ها كاربرد دارا‌هستند بلكه مي توانند كيفيت معاش ما را از اين رو به آن رو كنند .

خاكشير

يكي
از شايسته ترين گياهاني كه موجب رفع عطش مي شود، خاكشير است 9
كاربرد خاكشير در طب سنتي : معالجه بيماري هاي مختلف نياز به بررسي و تشخيص بدون نقص توسط دكتر معالج كارشناس دارااست البته برخي تجربيات به كار گيري از خاكشير را در درمان برخي مشكل‌ها و بيماري ها تأييد كرده ميباشد .

امداد
به بهبود جوش چهره با خاكشير تركيب 2 قاشق غذاخوري خاكشير با عرق پاد شاه تره و عرق كاسني تركيب خير و خوبي براي معالجه جوش هاي صورت هست . براي به كار گيري از اين مخلوط كافي است يك استكان از هر يك از عرق هاي گياهي شاه تره و كاسني را با نيز مخلوط كرده و آن را با 2 قاشق غذاخوري خاكشير مخلوط نمائيد .

نوشيدن اين ادغام علاوه بر آن كه جوش هاي صورت را معالجه مي كند براي كساني كه در گير گرفتگي صدا هستند نيز مفيد ميباشد . مقطع درمان با اين ورژن دست كم 3 هفته مي باشد و پس از اين بازه نتايج بهبود به مرور در چهره مريض نمايان مي شود .


ياري
به در اختيار گرفتن فشار خون با خاكشير يك عدد ديگر از خاصيت اعجاز آساي دانه هاي خاكشير، كمك به در دست گرفتن و التيام فشارخون ميباشد . در صورتيكه به فشارخون دچار مي‌باشيد و در حال حاضر داروهاي در اختيار گرفتن كننده فشارخون مصرف مي كنيد، مي توانيد از اين راه براي اثربخشي بخش اعظم استعمال نمائيد . براي اين منظور كافي است يك جام خاكشير را به خوبي بكوبيد و آن را به رخ پودري نرم درآوريد، آن گاه در ظرفي ريخته و به مرور به آن آب اضافه فرماييد تا خميري يك دست به دست آيد . مي توانيد در هفته يك تا دوبار اين مرهم را روي پاهايتان بماليد و شبكه هاي اجتماعي تا صبح با آن بخوابيد . اين مرهم به شما امداد مي كند تا خوبتر بتوانيد فشارخون خود را در دست گرفتن نمائيد . خوب تر هست نوبت نخستين استفاده از خمير در طول روز باشد .


دفع
سنگ كليه با خاكشير درمانگران، مصرف مخلوطي از خاكشير و ترنجبين براي معالجه سنگ همگي در افرادي كه به اين بيماري دچار مي‌باشند يا همه آن ها استعداد سنگ سازي را دارد، پيشنهاد مي نمايند . براي تهيه و تنظيم اين نسخه خانگي كافي ميباشد 3 قاشق غذاخوري ترنجبين را در يك جام آب به زمان 5 ساعت خيسانده و پس از اين برهه زماني آن را صاف فرمائيد . آن گاه ترنجبين صاف كرده را با 2 قاشق غذاخوري خاكشير ادغام كرده و آن را ميل نماييد . نوشيدن اين تركيب به رخ روزانه به دفع سنگ كليه كمك مي نمايد .


در صورتي‌كه
دوست داريد وزن طولاني تر نماييد خاكشير بخوريد افراد لاغر و افرادي كه تمايل دارا هستند وزن خويش را بالا ببرند، مي توانند از اين نسخه استفاده كنند . اين مجموعه در صورتيكه خاكشير را با شير ميل نمايند مي توانند با نوشيدن اين خاكشير صبح ناشتا به معالجه لاغري و ارتقا وزن خويش امداد كنند . به يقين درمانگران، درصورتي كه شير تازه و ارگانيك باشد ميزان تأثيرگذاري اين نسخه عمده مي شود .


شربت
خاكشير ضد بدبويي دهان در شراي شما نيز در مجموعه كساني ميباشيد كه به عامل ارتقاء اخلاط فاسد در بدن به بدبويي دهن دچار گرديده ايد مي توانيد از شربت ترنجبين و خاكشير براي برطرف كردن بدبويي دهانتان به كارگيري نماييد . تنها كافي است هر روز زمان يك ليوان از شربت ترنجبين و خاكشير را بنوشيد . ترنجبين را به زمان 5 تا 6 ساعت باطن آب خيس فرماييد و پس از صاف كردن آن را با يك تا 2 قاشق خاكشير تركيب فرماييد . نوشيدن اين شربت به شما ياري مي نمايد تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور شم بهتري پيدا كنيد .


بهبود
لك ها با خاكشير براي امداد به بهبود لك هاي پوست به ويژه صورت يكي از بهترين راه و روش ها، نوشيدن خاكشير و ترنجبين است . كساني كه از اين ادغام به رخ روزانه و هميشگي به مدت 3 هفته به كار گيري نمايند آنگاه از مدتي با روشني پوست و از ميان رفتن لك هاي چهره و پوستشان روبه رو مي شوند . براي تهيه اين مخلوط هم حتمي مي باشد ترنجبين را 5 ساعت در آب بخيسانيد و صاف شده آن را با 2 قاشق خاكشير تركيب كرده و ميل نماييد .

خاكشير

خاكشير
براي كنترل و تسكين فشارخون موءثر است
اگر
دل ضعفه مي گيريد، خاكشير و عسل بخوريد براساس اعلام انجمن طب سنتي ايران، برخي از اشخاص ميباشند كه در ارتفاع روز در گير دل ضعفه مي شوند . اين دل ضعفه ممكن مي‌باشد در ارتفاع روزهاي گرم فصل‌تابستان يا اين كه در ايام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بيايد . براي پيشگيري از پيدايش اين دل ضعفه كافي است، خاكشير و آب عسل را با نيز ادغام كرده و ميل فرمائيد . براي تنظيم آب عسل مي بايست يك ليتر آب و يك كيلو عسل را با نيز بجوشانيد . آن گاه از مدتي كه اين تركيب جوشيد كفي روي آن تشكيل مي شود كه مي بايست از ديگر مواد موجود در ظرف انقطاع شود . مابقي مواد به عبارتي تركيبي است كه براي بهبود دل ضعفه و پيشگيري از بروز آن مصرف مي شود . در صورتي‌كه چه عسل با حرارت، برخي از ويتامين ها و مواد مغذي خود را از دست مي دهد البته در عين هم اكنون مواد مفيدي در آن باقي مي ماند كه براي درمان دل ضعفه بسيار مطلوب مي باشد .


بهبود
اسهال با خاكشير ابتلا به اسهال در فصل تابستان يكي از اختلالاتي مي باشد كه در خردسالان زياد شايع مي باشد . بعضي درمانگران طب سنتي كشور ايران براي درمان اين مشكل، دارويي را تجويز مي كنند كه در تمامي خانه ها امكان تهيه و مصرف آن وجود داراست . براي تنظيم اين دارو كافي است خاكشير را عطر داده و آن را با آب و عسل ادغام كنيد و به مريض بدهيد . اين مخلوط را متناسب با سن بيمار، هر 2 ساعت يك بار براي وي تجويز مي نمايند . اندازه مصرف اين مخلوط از يك قاشق غذاخوري تا يك سوم استكان براي كودكان تجويز گرديده مي باشد . ولي در اسهال هاي شديد يار با تب و درد شديد و در خردسال ها پايين 3 سال مراجعه به دكتر ضروري مي باشد .

تجهيزات فست فود
نكته:اگر خاكشير با آب گرم مصرف شود خاصيت ملين دارااست و مصرف آن با آب سرد و شكر مي تواند از اسهال پيشگيري نمايد . با اعتنا به وجود مقادير فراوان فيبر موجود در خاكشير، اين فيبر مي تواند به ليز شدن روده ها كمك نمايد . همينطور با وجود مقادير مناسبي كلسيم و منيزيم در خاكشير، دانه هاي موسيلاژي خاكشير براي دستگاه تنفسي و دستگاه گوارشي خواص ضدالتهابي داراست .


جلوگيري
از گرمازدگي با خاكشير شربت خاكشير يكي از خوراكي هايي مي باشد كه از قبلي تا به امروز در طب سنتي به تيتر يك نوشيدني با طبع سرد مطرح بوده و مي تواند در فصل گرما با كاهش دماي بدن به پيشگيري از گرمازدگي كمك نمايد .


علاوه بر شربت خاكشير، شربت به ليمو و همچنين شربت عرق كاسني هم مي تواند خواص ضد گرمازدگي داشته باشد .

مراقبت
ها * به افرادي كه ورم و جراحت معده دارند، سفارش مي شود مصرف خاكشير را محدود نمايند .

* خاكشير را مي توان از دو تا سه سال به بالا به خردسالان اعطا كرد و براي خردسالان پايين اين سن هم شربت خاكشير را صاف كرد و تنها آب آن را به كودك بخشيد .

* به دليل وجود خاك بسيار در خاكشير ضروري مي‌باشد حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتي در آب بماند .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۹:۴۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

بو دادن تخمه كدو براي پذيرايي شب يلدا

كدو تنبل يا اين كه كدو حلوايي از ميوه هاي مغذي و پرمصرف پاييزه كه خير تنها خود ميوه بلكه تخمه هاي آن را هم ميشه به كارگيري كرد . ولي رايحه دادن تخمه كدو شيوه هاي مختلفي داره كه در ادامه 3 رويه را توضيح مي دهيم .

تخم كدوي عطر داده را به عنوان يك عدد از تنقلات خوشمزه در شبكه هاي عمومي يلدا به مدعوين تقديم نمائيد .

خط مش
رايحه دادن تخمه كدو شيوه
هاي برشته كردن و بو دادن تخمه كدو قبلي از بو دادن تخمه كدو بد نمي‌باشد منش مهيا كردن تخمه ها را بدونيد .

تجهيزات فست فود

چه طور
تخمه ها را از كدو جدا كنيم خط مش
عطر دادن تخمه كدو
قدم اول: كدو را نصف فرمائيد و دانه ها را خارج بياوريد و لايه هاي چسبيده به تخمه ها را از آن ها قطع كنيد .

قدم دوم: تخمه را پاك بشوئيد و روي يك دستمال كاغذي بريزيد و كم آب فرمائيد . آن‌گاه بيداد ميكرد را روي ۳۵۰ مرتبه فارنهايت روشن فرمائيد .

راه و روش
عطر دادن تخمه كدو


منش
نخستين بودادن تخمه كدو مواد
مورد نياز
½
واحداندازه گيري تخمه كدو
½
قاشق غذاخوري كره آب شده
½
قاشق چاي خوري نمك
¼
قاشق چاي خوري فلفل سياه
راه
عطر دادن تخمه كدو
طرز
تهيه و تنظيم
تخمه ها را داخل ظرفي بريزيد و كره و نمك و فلفل را روي آن ها بريزيد .

آن‌گاه تخمه ها را روي صفحه روغني ريخته و به زمان ۱۵ دقيقه در داد ميزد قرار دهيد .

هنگامي حاشيه هاي تخمه ها طلايي مايل به قهوه اي شود فراهم خوردن هست .

 

منش
دوم بو دادن تخمه كدو مواد
مورد نياز
½
پيمانه تخمه كدو
½
قاشق غذاخوري كره آب شده
½
قاشق چاي خوري دارچين
۱
قاشق غذاخوري شكر قهوه اي
رويه
عطر دادن تخمه كدو
طرز
تهيه
تخمه ها را داخل ظرفي ريخته و با كره، شكر و دارچين تركيب كنيد .

بعد تخمه ها را روي يك كاغذ روغني ريخته و به دوران ۱۵ دقيقه داخل فرياد ميزد بگذاريد .

ميانه پخت تخمه ها را ذيل و رو كنيد . وقتي كه كناره هاي تخمه ها طلايي مايل به قهوه اي باشد فراهم ميل كردن مي باشد .

 

خط مش
سوم عطر دادن تخمه كدو مواد
زمينه نياز
½
واحد اندازه گيري تخمه كدو
½
قاشق غذاخوري كره آب شده
½
قاشق چاي خوري نمك
¼
قاشق چاي خوري فلفل سياه
½
قاشق چاي خوري رزماري خشك
منش
عطر دادن تخمه كدو
نحوه
تنظيم
تخمه ها را با كره، فلفل، نمك و رزماري ادغام فرماييد .

آنگاه تخمه ها را روي صفحه روغني ريخته و به بازه زماني ۱۵ دقيقه در فرياد ميزد قرار دهيد . اواسط پخت تخمه ها را زير و رو نمائيد .

 


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۴:۳۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

26 خاصيت كشمش

 

1- كشمش، ميوه كم آب مغذي ميباشد و مثل ديگر خشكبارها در تمام سال يافت مي شود . يك غذاي لبريز انرژي، كم چرب و اندك سديم مي باشد . به اين ترتيب براي اشخاصي كه رژيم هاي قليل سديم را بايد رعايت كنند، خوردن كشمش فراوان اثر گذار مي باشد .

 

2- كشمش دارنده خواص آنتي اكسيداني مي باشد و از تخريب سلولي خودداري مي نمايد .

 

3- كشمش براي سالم استخوان ها و پرهيز از پوكي استخوان نقش مهمي را بر عهده دارد، به همين دليل مصرف آن براي زنان گذشته از يائسگي مضاعف موثر مي باشد .

 

4- منشاء خوب ويتامين D و هورمون استروژن مي باشد .

 

5- كشمش باوجودي كه شيرين و چسبناك مي باشد، بر دندان اثر مخربي ندارد و سبب فساد دندان نمي شود، حتي مي بضاعت و توان خاطرنشان كرد اين ميوه كم آب از خرابي دندان خودداري مي نمايد . . . كشمش براي تندرست دندان و لثه مضاعف موءثر مي باشد .

 

6- كشمش منبع خوب ويتامين ها و عنصرها مغذي بدن مي باشد . عناصر و ويتامين هايي همچون آهن، پتاسيم، كلسيم و ويتامين B در كشمش موجود مي باشد .

 

7- كشمش محتوي ميزان زيادي آهن مي باشد . . . 600 گرم كشمش، 90 درصد آهن موضوع نياز روزانه تن را تأمين مي نمايد . 100 گرم كشمش در حدود 88/1ميلي گرم آهن دارد، در حاليكه 100 گرم گوشت گاو در ميان 4-2 ميلي گرم آهن دارااست .

 

8- كشمش، منشا عالي فيبر، آنتي اكسيدان و همچنين منبع عالي انرژي مي باشد .

 

9- فيبر منجر دوري از سرطان كولون، كمك در پرهيز از رشد غير معمول سلول ها، بيماري ها و همچنين در دست گرفتن قند خون را مي شود .

 

10- كشمش را به گوشت بيش تر كنيد تا مقدار چربي غذا را كم نمايد و مقدار فيبر و آهن را ارتقا و اندازه سديم را كاهش دهد .

 تجهيزات فست فود

11- آنتي اكسيدان از پيري و بيماري هاي حاصله از آن مي كاهد .

 

12- كشمش از سرطان پرهيز مي كند .

 

13- كشمش مقدار LDL يا كلسترول بد را در خون كم مي كند و سبب ساز كاهش بيماري قلبي مي گردد .

 

14- در‌صورتي‌كه به بازه 4 هفته هر روز كشمش مصرف كنيد، آنتي اكسيدان در خون ارتقا و كلسترول بد( LDL) كاهش مي يابد .

 

15- كشمش موجب كاهش استرس مي گردد .

 

16- اين ميوه خشك باعث تلاش درست رگ هاي تن مي شود .

 

17- كشمش براي معالجه بي نظمي معده و يبوست مصرف مي شود . براي خودداري از اين ناخوشي ها مي توانيد، 6-5 عدد كشمش را تر نمائيد و آن گاه از چند ساعت، آب آن را بنوشيد .

 

18- تحقيقات نشان داده مي‌باشد كه ورزشكاراني كه قبلي و در حين ورزش، حدود يك فنجان كشمش مصرف مي كنند، خوب تر از ساير سلول هاي بدن را از زخم حفظ مي نمايند .

 

19- كشمش به علت داشتن قند فروكتوز، دارنده خواص مصرف پرسرعت انرژي و كاهش وزن نيز مي باشد .

 

20- كشمش مثل هويج، براي سالمي ديده نيز عالي مي باشد .

 

21- كشمش سبب ساز تقويت روان مي شود .

 

22- كشمش، سستي و رخوت را از بدن به دور مي كند .

 

23- با تناول كردن كشمش، غضب را از خود دور فرمائيد .

 

24- كشمش موجب از در بين رفتن آب اضافي تن مي گردد .

 

25- كشمش، دهان را خوشبو مي كند .

 

26- كشمش، اسپاسم يا گرفتگي عضلاني را قليل مي كند .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۵:۰۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

خاصيت مفيد چند نوع عسل

عسل
بابونه

براي التهاب مغز، احتقان ريوي، گونه هاي ورمها، كاهش تب، ميگرن، سردرد، آرتروز، كاهش حساسيت، ضد درد، كاهش پزوريازيس، اسپوندليت آنكلوزان، دردهاي بازه زماني پريود، ناراحتيهاي زنانه و يائسگي، آلرژي ه، فشار خون، دردهاي استخواني، آهسته بخش، بر طرف كننده سرگيجه، سوء هاضمه، ضد اسپاسم، حزن هاي كبد، غم هاي روده، درد و ورم مثانه، ورم طحال، معده درد، بي خوابي، اندوه هاي ريه، دفع كرم كدو در كودكان، سوز‌و‌سرما خوردگي، رماتيسم، غلظت خون، نفخ معده، ضد عفوني دهان و دندان، شستشو و پانسمان جراحت ها، تقويت سيستم ايمني بدن، تقويت مغز و حافظه، ترشح شير در خانم هاي شيرده، ورم پرستات، جراحت هاي دهان و كوليت مفيد ميباشد .

عسل
آفتاب گردان

مقوي، انرژي ز و تقويت حافظه، مدر و قابل انعطاف كننده سينه، براي ناراحتي هاي برونش ها، حزن هاي حنجره، صاف كردن صدا، حزن هاي ريوي، براي تسكين سرفه و سوزوسرما خوردگي مفيد مي‌باشد . براي خنثي كردن سم مفيد مي‌باشد .

خواص

تجهيزات فست فود
عسل
عسل
جعفري

مقوي، انرژي زا و خواب آور، تقويت مغز و ياد اخلاط لزج را جدا مي كند، كاهش نفخ، مفيد براي گرفتگي عروق، قاعده آور، اشتها آور، براي حزن هاي كبدي و طحال، براي ديابت بي طعم مفيد است . براي اندوه هاي روده مفيد ميباشد .

 

عسل
آويشن

مقوي مغز و اعصاب و روان و انرژي زا و تقويت حافظه، مفيد براي عادت هاي ماهيانه دردناك، براي دردهاي شكمي و روده مفيد است، براي سرفه و گلو درد و براي ديابت بي مزه مفيد است، براي عفونت هاي عمومي بدن نافع است . براي پانسمان زخم هاي بستر نافع ميباشد .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۰:۴۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

ماهي با روكش خامه و شويد يك غذاي پر انرژي

اين روش پخت ماهي زياد خوشمزه و لذيذ هست وكه ميتوانيد آن را در كمترين بازه زماني تنظيم نماييد .در اين خوراك از فيله ماهي،خامه ترش، چاشني و شويد كم آب و سير استفاده مي‌شود .تلاش نمائيد ماهي با روكش خامه و گرديد ،اين غذاي خوشمزه را در طول هفته دستكم دوبار ميل نمائيد .

ماهي
با روكش خامه و شويد ماهي با روكش خامه و گرديد غذايي ميباشد خوشمزه و خوب براي ميهمان هاي خاص و در عين اكنون ساده و راحت براي روزهاي مالامال مشغله .

مواد
اضطراري ۴ فيله هر دسته ماهي سفيد¾ فنجان خامه ترش½ قاشق چاي خوري نمك كمي نمك براي خواباندن در گوشت ماهي½ قاشق چاي خوري فلفل سياه پاره اي فلفل براي خواباندن در گوشت ماهي½ قاشق چاي خوري پوست ليمو رنده شده½ قاشق غذاخوري شويد كم آب كرده فريز گرديده (يا ۱ قاشق چاي خوري گرديد تازه)۳ حبه سير۳ عدد پيازچه½ قاشق چاي خوري فلفل قرمز رنگ آسياب شدهآب نصف ليمو۱/۳ فنجان پنير پارمزان
با ¾ فنجان خامه ترش شروع مي كنيم . ½ قاشق چاي خوري نمك، ½ قاشق چاي خوري فلفل سياه، پوست رنده گرديده ليمو و شويد را به آن طولاني تر مي كنيم .

۳ حبه سير را پوست گرفته و رنده مي كنيم . قسمت سپيد پيازچه ها را ريز ريز مي كنيم . (قسمت سبز پيازچه ها را براي تزئين نگه داريد) .

خواسته

تجهيزات فست فود
ضروري براي تنظيم ماهي با روكش خامه و شويد ماهي
با روكش خامه و شويد خواص
ماهي با روكش خامه و شويد ½ قاشق چاي خوري فللفل قرمز آسياب شده (اگر غذاي تند دوست نداريد مي توانيد كمتر فلفل بريزيد) . و پاره اي آب ليمو به اندازه ¼ ليمو را به مواد طولاني تر كرده خوب نيز مي زنيم و درون سردخانه كنار مي گذاريم .

فر را از گذشته روي دماي ۴۰۰ رتبه فارنهايت گرم نماييد . دو طرف فيله هاي ماهي ذوب شده را چاشني نمك، فلفل سياه، پاره اي گرديد و مقداري آب ليمو (۱/۴ ليمو) بزنيد .

فيله ها را روي سيني فرياد ميزد يا روي برگه روغني قرار دهيد و يك لايه نازك روي آن ها خامه بريزيد . آن‌گاه روي خامه ها پنير پارمزان بريزيد .

بگذاريد فيله ها به مقطع ۱۵ الي ۲۰ دقيقه باطن بي داد مي كرد بپزد . ولي بستگي به ضخامت فيله ها دارااست و به بازه ۱ الي ۲ دقيقه در شرايط گريل قرار دهيد تا روي ماهي ها سرخ و مايل به قهوه اي شود .

روي ماهي را با پيازچه ها تزئين نمائيد و هم پا با صيفيجات نو يا اين كه برنج ميل كنيد .

ديدني ميباشد در موضوع ماهي بدانيد: يك عدد از عواقب ناشي از پيري، اين مي‌باشد كه سعي مغز اكثر زمان ها تضعيف ميگردد . ( كه با ‌عنوان زوال شناختي مرتبط با سن خوانده مي شود) . اين امر در بسياري از مورد ها ارگانيك است، ولي بيماري‌هاي عصبي بدون شوخي مثل بيماري آلزايمر نيز وجود داراست .

جالب دقت آن ميباشد كه در اكثري از مطالعات مشاهده‌اي اثبات شد، افرادي كه بيشتر ماهي مي‌خورند، مراحل كندتري به سوي زوال عقل دارند . يك مكانيسم كه ميتواند با ماده خاكستري در مغز رابطه داشته باشد . ماده‌ي خاكستري، بخش اعظم بافت عملكردي مغز است، كه حاوي سلول‌هاي عصبي هست كه داده ها را پردازش مي‌كند، خاطرات را نگهداري و شما را بشر مي‌سازد . مطالعات نشان داده‌اند اشخاصي كه هر هفته ماهي مصرف مي‌كنند، ماده خاكستري بيشتري در راس مغز دارند، كه تهيه احساسات و حافظه را به عهده دارد .


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۷:۲۲ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

مراحل تهيه مرغ طعم‌دار براي سالاد و ساندويچ

يكي از مهمترين بخش هاي داشتن يه سالاد يا ساندويج خوشمزه كه حاوي مرغ نيز ميباشد اينه كه بتونيم مرغشون رو طوري بپزيم كه به هيچ وجه طعم زهم نده و خيلي خوش عطرو عطر و خوشمزه باشه و در عين درحال حاضر حسابي آبدار باشه و خشك نشده باشه .

در اين مطلب نحوه تنظيم يه مرغ لذيذ رو براتون ميذاريم كه از اين به آن‌گاه ميتونين باطن خيلي از سالاد هاي سرد و ساندويج ها با خاطر راحت استعمال كنين و لذت ببرين .

فرآيند
تهيه و تنظيم مرغ مزه دار منحصر به فرد گونه هاي سالاد
مواد
لازم
۱
عدد سينه مرغ بدون استخوان ۲
قاشق چايخوري پودر پاپريكا ۱/۲
قاشق چايخوري نمك ۱
قاشق چايخوري سير رنده شده ۱/۲
قاشق چايخوري فلفل سياه ۲۰
گرم كره ۲
قاشق غذاخوري روغن مايع
فرآيند
تنظيم مرغ مزه دار اختصاصي انواع سالاد
روش
تهيه
1 . براي تنظيم اين مرغ خوشمزه و آسون بايد آغاز سينه مرغ رو از وسط نصف كنين .

فرايند
تنظيم مرغ طعم دار منحصربه‌فرد اشكال سالاد
2 . درحال حاضر يه كيسه سردخانه بذارين روشون تا موقع كوبيدن آب مرغ اين ور اون ور نپره و بعد با يه بيفتك كوب بكوبينشون تا ضخامتشون كمتر بشه .

تجهيزات فست فود

روند
تنظيم مرغ طعم دار منحصر به فرد گونه هاي سالاد
3 . درحال حاضر هر دو طرف مرغ رو به تمام چاشني هايي كه داشتين آغشته كنين .

فرآيند
تنظيم مرغ مزه دار منحصر به فرد گونه هاي سالاد
4 . داخل يه ماهيتابه كره و روغني كه داشتين رو بريزين و هنگامي كره آب شد و داغ شد سينه ها رو باطن ماهيتابه بذارين .

فرآيند
تهيه و تنظيم مرغ طعم دار منحصربه‌فرد انواع سالاد
5 . اكنون مرغ رو با حرارت متوسط بپزين احتياجي نيست در ماهيتابه بسته باشه، مرغ آب ميندازه و با آب خودش ميپزه . وقتي يه طرف مرغ تقريبا طلايي شد ( نذارين خيلي طلايي و خشك بشه) برش گردونين تا طرف ديگه هم تغيير رنگ بده . كلا براي پخت مرغ كمتر از يك ربع مدت لازم دارين . نذارين مرغ به طور كامل خشك و بي آب بشه و آن گاه پختن از ماهيتابه درش بيارين .

روند
تهيه مرغ مزه دار مخصوص گونه هاي سالاد
6 .
حالا مرغ خوشمزه تون براي استعمال در گونه هاي سالاد و ساندويج حاضره …


برچسب: راه اندازي فست فود، تجهيزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۴:۲۱ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)