تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود .

تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود

طرز تهیه دو نوع بستنی خوشمزه خانگی

بستنی
چوبی زعفرانی
هوا
بس ناجوانمردانه گرم هست و خاطر دو مرتبه خنک شدن هم ندارد
بریم
برای فراگیری یک بستنی خوشمزه و فوق‌العاده راحت سوای اسانس شیمیایی و سوای مواد نگهدارنده
دیگه
بستنی از این آسون تر و خوشمزه خیس نداریم، موادشم آسون و در دسترسه یک ربعه فراهم میشه
مواد
لازم :
خامه
۲۰۰ گرمی یک بسته + نصف واحد اندازه گیری شکر
شیر
نصف پیمانه
نشاسته
یک قاشق مربا خوری رمز پر
شکر
یک قاشق غذاخوری
زعفران
دم کرده غلیظ به اندازه لازم
گلاب
سه قاشق غذاخوری
پسته
خرد گردیده مقدار واجب حدود دو ق غ
نمایشگر
ویدیو
00:00
00:36


اولیه
نشاسته رو با یک قاشق غ شکر مخلوط و آن گاه شیرو بهش طولانی تر فرمایید و روی حرارت گذارده و همیشه همش بزنید تا غلیظ و پودینگی بشه و آنگاه در یک پیاله بریزید و بذارید یخچال تا خنک بشه، درحال حاضر قالب بستنی رو چرب نمائید و مقداری پودر پسته بپاشید مطابق #فیلم ، حالا خامه، نصف واحد اندازه گیری شکر، گلاب ، پسته، زغفران و پودینگ خنک رو ترکیب کنید تا شکر حل بشه
حالا داخل قالبهای بستنی بریزید و چوب بستنی رو هم داخلش بذارید و برای ۲۴ ساعت در یخچال فریزر بذارید ، موقع استفاده قالب رو کمی در آب گرم بذارید تا بستنی خیلی راحت بیرون بشه ، ونوش جان فرمایید .

این بستنی بافت خامه ای و نرم داره و حقیقتا لذیذه به طبع امتحانش نمایید .

نکته:

تجهیزات فست فود

در صورتیکه
قالب بستنی ندارید میتونید بجاش از لیوان یک توشه مصرف استعمال کنید میتونید
اندازه پودینگ رو دو برابر فرمائید تا بستنی مقداری رژیمی بشه

بستنی
موزی شکلاتی
نخستین
یه نکته را تذکر کنم که شما بجای موز از هر میوه ای میتونید به کارگیری نمایید فقط کاکائو را حذف نمائید و این که خربزه را هرگز با عسل به کارگیری نکنید
اینجانب سه تا موز را حلقه رینگ کردم و توی زیپک گذاشتم و سه ساعت فریز کردم بعد از آن موز یخ زده را توی خوراک ساز ریختم با حدود شش قاشق عسل مقدار عسل دست خودتان هست اندک و زیادش و آن گاه دو قاشق پودر کاکائو ریختم ولی رنگ کاکائو من تیره می‌باشد شما هر چقدر دوست دارید بریزید درصورتی که رنگ کاکائو شما واضح می‌باشد هیچ اشکالی نداره با یه خرده نمک عالی میکس فرمایید و در پایان در حالتی که دوست دارید چیپس شکلاتی بریزید و یه خرده ترکیب نمائید و دست‌کم سه ساعت توی یخچال فریزر بذارید .

 


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۸:۳۸ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

سلامت روده در گرو مصرف میوه، سبزی، ماهی و روغن زیتون

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزی، ماهی و روغن زیتون (رژیم غذایی مدیترانه ای) به برهان تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر در روده، شایسته ترین رژیم غذایی برای تندرست این اندام است .

تصویر تندرست روده در گرو مصرف میوه، سبزی، ماهی و روغن زیتون به گزارش ایرنا، این مطالعه تازه که موید حجم قابل توجهی از مطالعات قبل مبنی بر فواید رژیم غذایی سرشار از فیبر برای سالمی است، نشان می دهد که رابطه مستقیمی میان میزان مصرف خوراکی های فیبردار و ایجاد اسیدهای چرب کوتاه زنجیر (SCFAs) در روده وجود دارااست .

اسیدهای چرب کوتاه زنجیر که حاصل تخمیر فیبر مواد گیاهی رژیم غذایی هستند، فوایدی در موضوع محافظت تن درستی دارا‌هستند که مشتمل بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی، دیابت و بیماری قلبی هست .

تجهیزات فست فود

اسیدهای چرب کوتاه زنجیر شامل استات، پروپیونات و بوتیرات هستند . بوتیرات منشا انرژی اولیه برای سلول های روده بوده و برای سلامتی این اندام اساسی می باشد . بوتیرات همچنین خاصیت ضد سرطانی و ضد التهابی داراست .

رژیم غذایی مدیترانه ای برخلاف الگوهای غذایی مبتنی بر گوشت، اندازه زیادی میوه های مملو از فیبر، سبزی و حبوبات را در بر دارد .

پژوهشگران در پژوهش های خویش با چک 153 بزرگسال در ایتالیا متوجه شدند اشخاصی که میزان زیادی میوه، سبزی، حبوبات و مواد فیبردار مصرف می کنند، اسیدهای چرب کوتاه زنجیری بیشتری در روده آن ها تولید می شود .

مطالعه دیگری نیز که اوایل ماه جاری میلادی در پایگاه مدیکال نیوز تودی منتشر شد، نشان اعطا کرد که رژیم غذایی مدیترانه ای به یار روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد .

نتایج این مطالعه در نشریه «Gut» منتشر گردیده است .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۲:۵۶ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

خوشمزه‌هایی با هلو؛ از بستنی تا پای

بروشتای
پنیر و هلو
مواد
لازم: ۸
قطعه نان ایتالیایی تست شده ۸۵
گرم پنیر ۸
قطعه هلوی تازه برگ
ریحان تازه یک
تا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون نمک
و فلفل خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای
طریق
تهیه:

۱ . پنیر را روی نان آزمایش قرار دهید . هلو و برگ ریحان را روی آن گذاشته و آنگاه یه خرده روغن زیتون روی آن بریزید .
۲ .نمک و فلفل هم به مقدار ضروری طولانی تر نمائید .

تجهیزات فست فود

خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای بستنی
هلوی خانگی
مواد
لازم: ۷۰۰
گرم هلوی تازه پوست کنده و برگه شده‌ یک
قاشق چایخوری آبلیمو یک
چهارم قاشق چایخوری دارچین یک
واحداندازه گیری شکر دو
واحداندازه گیری خامه یک
هشتم قاشق چایخوری نمک ۲
عدد کراکر یا این که بیسکویت بی آلایش ساییده و پودر شده یک
پیمانه شیر ۲
قاشق چایخوری وانیل
خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای
شیوه
تهیه:
۱ . هلوها را به یار یک چهارم پیمانه از شکر، آبلیمو و دارچین به مدت ۱۰ دقیقه در یک قابلمه روی حرارت میانگین بجوشانید و گاهی نیز بزنید . آن گاه در یک کاسه ریخته و در سردخانه قرار دهید .

۲ . یک واحد اندازه گیری خامه، باقی ما‌نده شکر و نمک را در یک ماهیتابه روی حرارت میانگین گرم کنید و هم بزنید تا شکر حل شود . از روی حرارت بردارید و کراکر پودر شده را داخل آن بریزید و نیز بزنید . اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه ترکیب سرد شود .

۳ . در یک کاسه دیگر یک پیمانه باقی مانده خامه، یک پیمانه شیر و وانیل را مخلوط نمایید . ترکیب شکر و خامه و کراکر و نصف هلو‌ها را به آن اضافه فرمایید و نیز بزنید تا مخلوط شوند .

۴ . ادغام و باقی ما‌نده هلو‌ها را در سردخانه قرار دهید تا به طور کامل سرد شوند، هرچه اکثر خوبتر .

۵ . مخلوط یخ زده به باطن بستنی ساز بریزید و طبق راهبرد کارخانه کار نمایید .

۶ . در آخرین دقایق به آرامی باقی باقی‌مانده هلو‌ها را طولانی تر نمایید .


خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای
طعام
مرغ و هلو
مواد
لازم:
۹۰۰
گرم مرغ بااستخوان نمک
فلفل
سیاه ۲
قاشق غذاخوری کره ۲
قاشق غذاخوری روغن زیتون یک
واحداندازه گیری پیاز برگه شده نازک ۳
حبه سیر رنده شده نصف
قاشق چایخوری زنجبیل یک
واحد اندازه گیری آب مرغ یک
چهارم پیمانه سرکه بالزامیک ۴
عدد هلوی رسیده بزرگ پوست کنده و قطعه قطعه شده یک
چهارم پیمانه ریحان تازه خردشده
خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای
طریق
تهیه:
۱ . دمای بی داد می کرد را روی ۳۵۰ جایگاه فارنهایت تهیه و تنظیم نمایید .

۲ . نمک و فلفل را به دو طرف مرغ‌ها بپاشید . یک قابلمه گرانقدر را گرم نمایید . کره و روغن را در آن بریزید . هنگامی کره آب شد، مرغ را بیش تر نمایید و ۲ دقیقه هر طرف را بپزید تا سرخ شود . مرغ‌ها را درآورید و کنار بگذارید و روغن را در ظرف رها فرمائید .

۳ . شعله را تا متوسط قلیل نمائید . پیاز را طولانی تر فرمائید و ۴ دقیقه تفت دهید . سیر و زنجبیل را اضافه نمائید و یک دقیقه تفت دهید . آب مرغ، سرکه بالزامیک، هلو و ریحان را بیش تر کنید . وقتی جوش آمد تا ۴ دقیقه نیز بزنید .

۴ . مرغ‌ها را به قابلمه برگردانید و با سس هلو بپوشانید و در یک لایه طوری بچینید که پوستشان به سمت بالا باشد . به برهه زمانی ۳۰ دقیقه یا این که تا زمانی مرغ‌ها بپزند در فریاد میزد قرار دهید .

خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای پای
هلو
مواد
لازم:
سه
چهارم پیمانه شکر قهوه‌ای ۲
قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یک
قاشق چایخوری دارچین یک
چهارم قاشق چایخوری پودر زنجبیل یک
هشتم قاشق چایخوری نمک ۶
پیمانه هلوی خردشده تازه ۲
قاشق غذاخوری آبلیمو ۲
عدد خمیر پای ۳۰ در ۳۵ سانتیمتری یک
عدد تخم مرغ همزده
خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای
نحوه
تهیه:
۱ . دمای بی داد می کرد را روی ۴۰۰ مرتبه فارنهایت تنظیم فرمایید و سینی فریاد میزد را در یک سوم پایینی فریاد میزد قرار دهید .

۲ . در یک کاسه گران قدر شکر قهوه ای، نشاسته، دارچین، زنجبیل و نمک را مخلوط فرمایید . هلو‌ها و آبلیمو را بیشتر نمایید و نیز بزنید تا کاملا پوشانده شوند . آن گاه کنار بگذارید .

۳ . یک قطعه خمیر را روی سینی بی داد می کرد قرار دهید . ترکیب هلو را روی آن بریزید و کاملا پخش کنید .

۴ .قطعه خمیر باقی مانده را روی آن قرار دهید . لبه‌های دو خمیر را فشار دهید تا به هم بچسبد، با استعمال از شمشیر منافذی روی خمیر بالایی ساخت نمائید . (اگر مایلید، می توانید خمیر بالایی را به فیس نواری برش داده و در نیز ببافید تا یک پای به صورت تور درست نمایید .)

۵ . تخم مرغ همزده را روی پوسته بالایی پای بمالید . می توانید یک قاشق غذاخوری شکر نیز روی آن بپاشید .

۶ . به برهه زمانی ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در داد میزد بپزید یا این که تازمانی که قهوه‌ای طلایی و حبابدار شود . از بی داد می کرد خارج بیاورید تا به طور کامل سرد شود .
خوشمزه‌هایی
با هلو؛ از بستنی تا پای


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۸:۲۷ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

غذاهای مخصوص سرماخوردگی

مردمان معمولاً درمان های سرعت بالا و آنی را بیشتر می پسندند و مدام به دنبال شربتها و قرص های جادویی می باشند . اکثر ما عادت داریم، زمانیکه مریض می شویم سریعاً به داروهایی که روی پیشخوان افتاده مراجعه کنیم . به طراوت آب میوه های معجزه آسایی هم به بازار عرضه شده اند که با رنگها و طعم های مختلف، معالجه بیماری های متفاوت معرفی می شوند . احتمالا تا زمانیکه آنفو لانزا تان بهبود پیدا کند، از آنان به کار گیری کنید، اما می بایست بدانید که هیچ کدام از مورد ها ذکر شده یک گونه معالجه حقیقی وواقعی محسوب نمی شوند .
در صورتی‌که واقعاً می خواهید که از خود در مقابل سرماخوردگی و یا آنفلونزا دفاع کنید، لازم نمی‌باشد رویه خودداری بروید و خودتان را اذیت کنید، بهتر میباشد نگاهی به باطن فریزر خانه خویش بیندازید . بله درست است: بسیاری از مواد ارگانیک و طعام ها هستند که می توانند با هر دسته باکتری و ویروسی مقابله کنند، همینطور سیستم ایمنی بدن شما را قوی می سازند تا هر جور میکروب کثیفی را از فی مابین بردارد . مواد ذیل به راحتی می توانند از ورود هر مدل آلودگی به باطن بدن پرهیز کرده و سیستم ایمنی بدن را افزایش بخشند .

فلفل
قرمز و فلفل سبز
در صورتیکه حس می نمائید سرتان سنگین گردیده و وضعیت سرما خوردگی دارید، قرص خوردن را کنار بگذارید و به جای آن یک فلفل بردارید . تند بودن فلفل به ادله وجود یک نوع ماده شیمیایی به نام "کپساسین" می باشد که خاصیت خلط آور، و آهسته بخش دارد . تا به حال اعتنا کرده اید زمانیکه آنرا مصرف می کنید، چه‌طور آب از بینی چشم ها و دهانتان جاری می شود؟ همین رخداد در رمز هم رخ می دهد . کپساسین باعث می شود تن کلیه مخاط هایی که سبب به تولید موقعیت ناخوشی گردیده میباشد را آزاد نماید . به همین برهان پس از مصرف فلفل حس متانت خواهید کرد .

احتمالا پاره ای عجیب باشد، اما کپساسین سلول های عصبی را برای بازه زمانی وقتی کوتاه بی حس می نماید . مواد شیمیایی که در آن وجود دارد سبب می شود که سعی انتقال دهنده های عصبی که پیغام وجود درد را به سوی مغز میبرند، به کندی انجام پذیرد . همچنین این ماده، ترشح هورمون های کلاژن و پروستاگلاندین را که سبب ساز به ایجاد آرامش، و کاهش تورم می شوند را نیز فراوان می کند .

فلفل قرمز هم سرشار از ویتامین C می باشد . در راستی یک عدد فلفل قرمز‌رنگ به میزان 4 پرتقال دربردارنده ویتامین C می باشد . همان گونه که می دانید از نظر علمی اثبات گردیده هست که ویتامین C عصر درمان آنفولانزا را کوتاه می کند .

سوپ
مرغ
همیشه موعظه مادر بلندمرتبه در گوشمان صدا می نماید که سوپ جوجه در معالجه آنفو لانزا معجزه می کند . ولی آنان این عبارت را بدون هیچ مدل تحقیق آزمایشگاهی و تنها از روی تجربه بیان می کنند . پزشکان دانش کده نبراسکا به طور عملی اثبات کرده اند که سوپ مرغ به راحتی توان درمان سرما خوردگی را دارااست .

ولی آن ها نیز در سوپ خود از دستور غذایی دیرین مادر بلندمرتبه استعمال کرده اند: پیاز، سیب زمینی، هویج، شلغم، کرفس، و جعفری . پس از آزمایش های متفاوتی که در لابراتورهای مجهز انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که یک ماده در این سوپ اعجاز می کند: عصاره مرغ . انواع مختلف سوپ های جوجه، ترشح مخاط ها را کمتر کرده و به شما یاری می نمایند که در حین بیماری راحت خیس تنفس نمائید .

محققان 13 دسته گوناگون از سوپ های جوجه را زمینه آزمایش قرار دادند و در همه تست ها به این نتیجه رسیدند که همه سوپ ها توانایی توقف تولید مخاط و خلط را دارا‌هستند . اشکال ترکیب به سبزی آن هم از درصد شفابخشی بالاتری برخوردار می باشند .

خوب در حالتی که مادربزرگتان کنارتان نیست تا یک سوپ خانوادگی برایتان درست کند، می توانید از انواع فراهم آن به کار گیری کنید . یک سوپ گرم مطمئنا فرایند بهبود شما را تسریع می بخشد .

آب
پرتقال
یادتان می آید مقطع بچگی هنگامیکه سرما می خوردید، چگونه مادرتان آب پرتقال را به تحمیل درون حلقتان می ریخت؟ مانند همگی کارهایی که دیگری که انجام می اعطا کرد به نیکی می دانست که دارااست چه فعالیت می کند . آب پرتقال یک عدد از شایسته ترین درمان های شناخته شده برای سرماخوردگی هست . این میوه سرشار از ویتامین C است و همانگونه که پیشتر هم به آن اشاره شد، ارتفاع معالجه را کاهش می دهد .

در دهه 70 پزشک ترنس اندرسون و همکارانش در دانشکده تورنتو سود مطالعات خود را در زمینه دوز روزانه مصرف ویتامین C منتشر کردند . دوز مصرف روزانه این ویتامین 90 گرم می باشد و اثبات گردیده که مصرف روزانه این اندازه ویتامین C می تواند عصر بیماری را چه بسا تا یک روز هم اختصاصی نماید .

تجهیزات فست فود

در به عبارتی برهه زمانی جمع دیگری از محققان و پزشکان که شیمی دان افسانه ای "لینوس پالینگ" هم در در میان آنها بود، این بیانیه را منتشر کردند که مصرف 4 برابر بیش از دوز انتخاب شده، شگفتی به توشه می آورد . اما در تحقیقات اخیر این مسئله کاملاً رد شده و محققان معتقدند که استعمال بیش از اندازه از آن هیچ منفعت ای را در بر نخواهد داشت .

درحال حاضر یک استکان آب پرتقال دربردارنده چه میزان ویتامین C می باشد؟ بسته به نوع و مارک پرتقال ها می توانایی گفت در حدود 120 گرم . این میزان از اندازه معلوم گردیده برای دوز روزانه فراتر هست . دفعه آینده که مریضی به سراغتان آمد آب پرتقال را فراموش نکنید . همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه آب پرتقال جدید تر باشد، تاثیر آن نیز بالاتر می رود . پس سراغ آب پرتقال های نو گرفته گردیده بروید .

چای زنجبیلدر چین در شرای شما را در درحال حاضر عطسه کردن ببینند، مطمئن باشید که چیزی جز چای زنجبیل به شما معرفی نمی کنند . گیاه شناسان باستان این دارو را از مدت ها قبل برای بیماری های متفاوت تجویز می کردند . آن ها معتقد بودند که چای زنجبیل برای سرماخوردگی، رمز درد، موقعیت تهوع، و چه بسا بهبود گردش خون هم مفید میباشد .

شواهدی وجود دارااست که اثبات می نماید مصرف زنجبیل چه در چای و چه به چهره تنها خاصیت تسکین دهنده (مسکن) داراست . پژوهش ها دیگر نیز نشان می دهند که زنجبیل توانایی مقابله با بعضا ویروس های مختص را دارااست . به این ترتیب یک فنجان چای زنجبیل و یا مقداری زنجبیل خرد گردیده تازه که در آب گرم حل گردیده باشد، می تواند علائم بیماری را کاهش داده و به شما کمک نماید تا هر چه سریعتر سلامت خود را بدست آورید .

سیر

مصریان باستان آنقدر به سیر عشق داشتند که در معاملات پایاپای خود از آن به تیتر نوعی پول به کار گیری می کردند . احتمالا امروزه از آن نتوانید در زمینه های مشابه استعمال کنید، اما یک ظرف غذا غذای مملو از سیر، به راحتی می تواند آنفولانزا را از وجود شما خارج بکشد . سیر دارنده مقادیر متعددی "الیسین" می باشد . این ماده نوعی خاصیت شیمایی دارد و باعث می شود تا تمام باکتری ها از میان بروند و از این گذشته محیط را برای زنده ماندن هر ویروسی طاقت فرسا می سازد .

در پژوهش هایی که در سال 2001 در انگلستان انجام شد، محققان به این فیض رسیدند که درصد احتمال ابتلا به سرماخودردگی در اشخاصی که از تکمیل کننده های غذایی الیسین به کار گیری می کنند، در مقایسه با دیگران، به نصف کاهش پیدا می نماید . میل کردن سیر و یا غذاهای سیر دار تاثیر مشابهی دارااست .

سیر در درمان آنفلونزا هم نقش فعالی را بازی می کند . موادی نظیر: اجیون، دریویتیو و اسیلین هر جور باکتری را از میان می مارک و نیز بازدارنده رویش و نشر اکثری از ویروس ها می شوند .

چه‌طور می توان فهمید که به اندازه کافی سیر مصرف نموده ایم؟ عملکرد فرمایید روزانه یک سیر به طور ناپخته و یا این که پخته شده در غذاها میل نمایید . ولی باید توجه داشته باشید که طبخ، بعضی از خاصیت سیر را از فی مابین می برد، به همین عامل این بار که خواستید در سس اسپاگتی خود از سیر استعمال کنید به جای یکی از تعدادی تا به کارگیری فرمائید تا از تمام خاصیت آن بهرمند گردید .

جنگ
با غذا
اجازه ندهید که تاثیر شربت و یا این که قرص های متعدد شما را وسوسه نماید . این توشه که شم بیماری کردید، به سردخانه منزل مراجعه فرمایید و از مواد ارگانیک امداد بگیرید . مامان طبیعت داروهای خوراکی متعددی را برای درمان شما در اختیارتان قرار می دهد که به میزان داروی های مشقت بار انسان – و در بعضا مواقع خیلی بخش اعظم از آنها – برایتان موثر میباشند .

 


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۳:۰۳ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

نذری های مرسوم در ایران چه غذاهایی است؟


نذرهایی که معمولا در ایام محرم و به خصوص در ده سال نخستین از سوی هیئت ها، تکایا و مساجد در شهرهای مختلف ایران پخته و پخش می شود، متفاوت می باشد و معمولا مردم در هر استان غذای خاصی را به عنوان نذر مدنظر خود در ایام محرم بین مردمان توزیع می کنند .

در دهه در آغاز محرم در حالی در تهران به تیتر پایتخت ایران اگر‌چه توزیع قیمه به تیتر غذای اصلی ماه محرم مرسوم گردیده است، در سال های اخیر برخی هیئت ها توزیع برخی غذاها مثل پیتزا و ساندویچ را نیز در بین غذاهای نذری خویش قرار دادند .

در برخی استان ها مثل خراسان رضوی نیز "شله" غذای متداول نذری می‌باشد که ساعت ها برای پخت آن وقت صرف می شود و در مقطع توزیع آن نیز معمولا صف بلندی از مردمان تشکیل می شود .

راه اندازی فست فود

در استان فارس (شیراز) شکرپلو، در یزد آش گندم و در اضفهان نیز بریانک به عنوان غذاهای نذری ایام ماه محرم بین مردمان توزیع می شوند و در استان هایی زیرا گیلان و به خصوص شهر رشت خورشت فسنجان از سوی کسانی که نذر دارا هستند به عنوان غذای نذری بین مردمان توزیع می شود .

در استان هایی زیرا مرکزی (اراک) نیز آش بی بی سه روز شنبه به تیتر غذای نذری متداول بین مردم پخش می شود .

مردمان اردبیل و قزوین نیز با طبخ قیمه به دو دسته متعدد و با نام های قیمه تقدیم و بیچاخ قیمه پذیرای مردم در ایام ماه محرم می‌باشند .

تبریزی ها نیز با توزیع چلوخورشت هویج در ایام محرم از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند .

در استان لرستان نیز عدس پلو به عنوان غذای اصلی ماه محرم به خصوص در دهه اولیه بین مردم توزیع می شود .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۴:۵۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

۵۰ غذای خوشمزه جهان را بشناسید

مقاله‌های
مرتبط: خوشمزه
ترین کشورهای عالم را بشناسید ۹
کشور‌ی که سالم‌ ترین رژیم غذایی را دارند هنگامی صحبت از خوراک می‌شود، ناخودآگاه طعم‌ها و مزه‌های گوناگون و غذاهایی که برای ما لذیذ میباشد در ذهن ما تداعی می‌شود . در عالم غذاهای گوناگونی وجود دارد که بخش اعظمی از آنها شهرت جهانی دارا هستند و در کشورهای مختلف هم تنظیم می گردند . مطمئنا اکثری از کشورها در این صنعت نسبت به بقیه معروف‌تر هستند؛ با این درحال حاضر در این مقاله قصد داریم غذاهای بی‌نظیری که در فهرست خوشمزه‌ترین غذاهای عالم قرار دارا هستند را معرفی کنیم .

۵۰ .
پاپ کورن کره‌ای، آمریکا پاپ
کورن کره‌ای – آمریکا
مقاله‌های
مرتبط: شایسته ترین
کشورهای عالم از دید غذاهای محلی بهترین
شهرهای جهان برای دوستداران غذا مگر میشود کسی با پاپ کورن آشنایی نداشته باشد! یک ظرف پاپ کورن هم پا همیشگی عاشقان فیلم و سریال میباشد که تا در هر بخش از فیلم هم پا ببینندگان باشد . پاپ کورن کره‌ای در ایالات متحده از محبوب‌ترین ذرت‌های رایحه داده می‌باشد که هواداران جهانی دارااست .

۴۹ .
ماسالا دوسا (Masala dosa)، هند ماسالا
دوسا (Masala dosa) – هند
این طعام از پن‌کیکی نازک، به هم پا خمیری که یک شبکه های اجتماعی باید برای تخمیر به آن برهه زمانی داد، درست می گردد . این خمیر را که از برنج و عدس سفید صحیح می‌شود، با سیب زمینی، چاشنی‌های متفاوت و پیاز لبریز می‌نمایند . در هند این طعام عمده در صبحانه میل می گردد و با خوردن آن تا نزدیک ظهر احساس گشنگی نخواهند کرد و اکثر وقت ها با سس‌ها و ترشی‌های متنوع سرو میگردد .

۴۸ .
چیپس سیب‌زمینی، انگلستان چیپس
سیب‌زمینی - انگلستان
داستان‌های بسیاری در قضیه تاریخچه نوآوری چیپس مطرح شده؛ ولی طبق آنچه که بررسی شده است، تاریخچه‌ی آن به سال ۱۸۱۷ در انگلیس بازمی‌گردد . این اسنک بی‌نظیر که عاشقان اکثری دارد، در طعم‌ها و مزه‌های مختلفی وجود داراست که نمکی آن از تمامی پرطرفدارتر میباشد .

۴۷ .
غذای دریایی پائِلا (Seafood paella)، اسپانیا غذای
دریایی پائِلا (Seafood paella) – اسپانیا
پائِلا در واقع پلویی از ترکیبات گوناگون مانند سبزیجات، برنج، گوشت یا این که ماهی است که از غذاهای مشهور اسپانیا می‌باشد و انواع مختلفی داراست . در این دربین پائِلا دریایی که از میگو، صدف و ماهی‌های متفاوت صحیح می‌شود و مزه و بو بی‌نظیری دارد، از تمامی معروف‌تر می‌باشد .

۴۶ .
سام تام (Som tam)، تایلند سام
تام (Som tam) – تایلند
سام تام نوعی سالاد در تایلند است که از سیر، فلفل، لوبیا سبز، گوجه گیلاسی و پاپایای (انبه هندی) نپخته خردشده تشکیل میشود و عطر و طعم آن مسحورکننده می‌باشد . اما برخی‌ها به آن بادام زمینی یا این که میگو اضافه مینمایند .

راه اندازی فست فود

۴۵ .
پلوی مرغ، سنگاپور پلوی
مرغ – سنگاپور
این خوراک به تیتر غذایی ملی در سنگاپور شناخته می گردد و همیشه در لیست خوش‌طعم‌ترین غذاهای عالم قرار گرفته میباشد . در این غذا مرغ آغشته به روغن را به‌صورت بی نقص در ظرف قرار داده و می‌پزند، آن‌گاه آن را قطعه قطعه کرده و هم پا برنج می‌پزند . برای خوشمزه شدن هرچه بخش اعظم این خوراک به آن زنجبیل و سس سویا هم می‌افزایند . بو و طعم این خوراک دیوانه‌کننده می باشد .

۴۴ .
Poutine، کانادا Poutine
– کانادا
یک ظرف غذای کانادایی که از استان کِبک در شرق کانادا سرچشمه گرفته هست و با به کارگیری از سیب زمینی سرخ کرده و تکه‌هایی از پنیر تهیه و تنظیم گردیده از شیر ترش تنظیم می‌گردد . معمولا کمی از آب گوشت را برای مزه و مزه‌ای بهتر به Poutine طولانی تر می‌کنند .

۴۳ .
تاکو (Taغیر مجاز می باشد)، مکزیک
تاکو (Taغیر مجاز می باشد) – مکزیک
این غذای خوش‌طعم از محبوب‌ترین غذاهای مکزیک هست که پا فراتر از مرزها نهاده می باشد و در بسیاری از کشورها پخته می شود . این نان که باطن نان تورتیلا سرو می‌شود، دارای ترکیبات مختلفی در لایه میانی هست که اکثر اوقات با گوشت مرغ و صیفی جات معطر به یاور سس سالسا یا سس آوکادو سرو می‌گردد . تاکو با نوشیدنی‌های مکزیکی مزه هجرت شما را فراموش نشدنی مینماید .

۴۲ .
نان آزمایش کره‌ای با مربا، انگلستان نان
تست کره‌ای با مربا – انگلستان
هر چیزی که آغشته به کره باشد، بدون شک مزه آن را لذیذتر می‌کند . نان آزمایش داغ که آغشته به کره شود و گونه های مربا‌ها بر روی آن مالیده شود، یک عدد از شایسته ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌ها برای صبحانه یا یک عصرانه میباشد .

۴۱ .
توفو، آسیای جنوب شرقی توفو
– آسیای جنوب شرقی
توفو یا پنیر لوبیا، غذایی می‌باشد که از پروسه بستن شیر سویا به دست می‌آید . این شیر دلمه بسته را با فشار به قالب‌های سپید نرم تبدیل می نمایند . خاستگاه توفو چین است و با ادویه‌های گوناگون در غذاهای مختلف و پودینگ‌ها به کار گیری میگردد .

۴۰ .
مارزیپان (Marzipan)، آلمان مارزیپان
(Marzipan) – آلمان
مارزیپان یا این که خمیر بادام نوعی ماده‌ای غذایی هست که از مخلوط کردن پودر بادام با شکر یا این که عسل صحیح میشود . از مارزیپان برای داخل شکلات یا این که کیک استفاده میگردد و گونه شیرین آن به عنوان مارزیپان فرانسوی شهرت دارااست و جور کم‌شیرین آن به تیتر مارزیپان آلمانی شناخته می‌شود که در آلمان یک عدد از سوغات های دارای شهرت است .

۳۹ .
سس کچاپ، آمریکا سس
کچاپ – آمریکا
مردمان آمریکا عاشق سس کچاپ می‌باشند . آنان بیش از حد از این سس در سرو و مزه‌دار کردن غذاهای خویش به کارگیری می‌کنند . آن‌ها هنگام مصرف گونه های برگر‌ها، هات‌داگ‌ها و گوشت‌های سرخ‌شده، سس کچاپ را روی خوراک ریخته یا تکه‌ای از غذا را درون سس غوطه‌ور کرده و آن‌گاه میل می نمایند .

۳۸ .
نان آزمایش فرانسوی، هنگ کنگ نان
تست فرانسوی – هنگ کنگ
تست فرانسوی هنگ‌کنگ، غذای پر اسم و رسم و خوشمزه هنگ‌کنگی‌ها است . آنها از بخش اعظمی از غذاهای کشورها و مناطق دیگر تاثیر گرفته‌اند، که نان آزمایش فرانسوی هم یک عدد از آن ها هست . این نان هم یکی از غذاهای خوشمزه و دارای اسم و رسم خیابانی هنگ‌کنگ به شمار می رود و در اکثری از فروشگاه‌های خیابانی و یا کافه‌های محلی یافت می شود .

۳۷ .
مرغ با پنیر پارمیزان، استرالیا مرغ
با پنیر پارمیزان – استرالیا
با یقین غذایی که در آن پنیرهای گوناگون استفاده شود، طعمی بی‌نظیر دارد . این غذای فوق‌العاده در میهن استرالیا از فیله مرغ سرخ‌شده تنظیم می‌شود و در نهایت پنیر پارمیزان را بر آن می افزایند .

۳۶ .
هوموس(Hummus)، خاورمیانه هوموس(Hummus)
– خاورمیانه
حمص یا هوموس که ارده نخود است، یک طعام مدیترانه‌ای-عربی می‌باشد که در خاورمیانه فراوان دوستداشتنی است؛ و بیشتر در سینی‌های طعم به عنوان پیش طعام سرو می‌شود . این غذا در کشورهای گوناگون با غذاهای متنوع مثل کباب، فلافل و کوفته سرو می‌گردد .

۳۵ .
خرچنگ تند، سنگاپور خرچنگ
تند - سنگاپور
مگر می شود به سنگاپور رفت و خرچنگ تند با مزه منحصربه‌فردش را آزمون نکرد؟ در تنظیم این غذا و طبخ خرچنگ از چاشنی و سس‌های مختلفی به کارگیری می گردد که مزه آن را لذیذ‌تر می‌کند .

۳۴ .
شیره درخت افرا (Maple syrup)، کانادا شیره
درخت افرا (Maple syrup) – کانادا
یکی از سنت‌های کانادایی که از بومیان نخستین به یادگار باقیمانده است، گرفتن شیره درخت افرا در اواخر زمستان میباشد . بعد از آن از فصل سوز و سرما که درختان کم‌کم قادر به ایجاد دوباره خوراک می‌شوند، شیره‌ای که در فصل سرما قضیه به کارگیری درخت قرار نگرفته، طی فرایندهایی (سنتی و مدرن) جمعآوری میگردد . طعم این شیره فراوان مشابه به عسل است، با این تفاوت که دوچندان گران‌تر است .

۳۳ .
چیپس و ماهی، انگلستان چیپس
و ماهی – انگلستان
چیپس و ماهی (به انگلیسی: Fish and chips) خوراکی می باشد که در اصل از بریتانیا سرچشمه میگیرد و یک غذای دوست داستنی در فست‌فود‌ها هست . همان‌طور که از نامش پیدا است، از سیب‌زمینی سرخ‌شده و فیله سرخ‌شده ماهی تهیه می‌گردد . در همگی فروشگاه‌ها و رستوران‌های بریتانیا به راحتی می‌توان چیپس و ماهی را پیدا کرد .

۳۲ .
آنکیمو (Ankimo)، ژاپن آنکیمو
(Ankimo) – ژاپن
آنکیمو خوراکی میباشد که از جگر یک جور ماهی به اسم پلیدماهی صحیح می‌گردد . این طعام در ژاپن به عنوان یکی از خوراک‌های لذیذ به‌شمار می‌آید . برای تهیه آن، نخست جگر را با نمک می‌سایند و سپس با نوعی نوشیدنی محلی می‌شویند . پس از آن، رگ‌ها را درآورده و جگر را به صورت استوانه‌ای می‌غلتانند و بخارپز می‌کنند .

۳۱ .
ژامبون پارما (Parma ham)، ایتالیا ژامبون
پارما (Parma ham) – ایتالیا
یک عدد از ژامبون‌های دارای شهرت ایتالیا پارما یا این که Prosciutto میباشد که در طی فرایندی و در مقطع بازه زمانی طولانی تهیه می گردد . آنگاه آن را به ورقه‌های نازک برش داده یا در غذاهای متعدد یا این که به‌صورت ورقه‌ای سرو میشود .

۳۰ .
اسپرینگ رول (Goi cuon)، ویتنام اسپرینگ
رول (Goi cuon) – ویتنام
یکی از مشهورترین غذاهای ویتنام، اسپرینگ‌ رول‌های نیمه شفافی میباشند که با موادی از قبیل گوشت، میگو یا این که خرچنگ خردشده به همراه اشکال صیفی جات و طعم‌دهنده‌ها پر می شوند . در بعضا از این بخشها این غذا را به یاور نعنا یا کاهو سرو مینمایند . در جور جنوبی این غذا، رشته‌های کباب شده‌ی گوشت را به یاور موز سبز و سس بادام زمینی تنظیم می نمایند .

۲۹ .
استیک اوهمی (Ohmi steak)، ژاپن استیک
اوهمی (Ohmi steak) – ژاپن
این استیک لذیذ از گوشت گاو سیاه ژاپنی تنظیم می شود که در محیطی ارگانیک رویش پیدا می نماید و آنچه که این استیک را از بقیه متمایز می‌کند، مزه چربی این گوشت میباشد که فراوان خوش‌طعم‌تر از بقیه گوشت‌ها است .

۲۸ .
سوپ Pho، ویتنام
سوپ Pho - ویتنام
Pho برای ویتنامی‌ها به اندازه‌ی ماکارونی برای ایتالیایی‌ها حائز اهمیت می‌باشد . این وعده‌ی غذایی لذیذ، از آب مرغ یا این که گوشت گوساله، نودل‌های لینگوئینی‌شکل (linguine) و تهیه‌شده از برنج و مجموعه‌ای از ادویه‌هایی مانند زنجبیل، بادیان ختایی و تخم گشنیز تنظیم می گردد . بهترین قسمت این غذای بی‌نظیر، چاشنی‌هایی می باشد که به هم پا آن سرو می‌گردد و آن را به یک غذای فراموش‌نشدنی و اشتها‌برانگیز تبدیل می کند .

۲۷ .
لچون (Lechon) ، فیلیپین لچون
(Lechon) - فیلیپین
ریشه دارای اهمیت این غذا اسپانیایی می باشد اما امروزه در فیلیپین و آمریکای لاتین مضاعف محبوب می باشد . روش پخت این نوع نیز نظیر بقیه کباب‌ها مضاعف ساده است؛ گوشت سیخ شده برای بازه زمانی طولانی روی ذغال چوب کباب میگردد . این کباب دارای طعم ترد و خوشمزه فوق‌العاده‌ای میباشد و در مناسبت‌های یگانه تهیه و تنظیم می گردد .

۲۶ .
فاجیتا (Fajitas)، مکزیک فاجیتا
(Fajitas) – مکزیک
فاجیتا از غذاهای مشهور مکزیک است که غذای تندرست و مقوی هست که بدون روغن و تنها با آب پخته می‌گردد . مواد تشکیل‌دهنده آن تکه‌های مرغ، فلفل دلمه‌ای، پیاز خرد گردیده و چاشنی فراوان هست . این طعام با نان سرو می‌شود .

۲۵ .
خرچنگ کره‌ای، ایتالیا خرچنگ
کره‌ای – ایتالیا
این طعام از پخت خرچنگ در سسی مشتمل بر کره و سیر مضاعف تنظیم و به آرامی و با حرارت ملایم طبخ می شود . این غذای دریایی از غذاهای پرطرفدار در ایتالیا و بسیاری از کشورها می باشد .

 

 

 

 

 

 


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۲:۱۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

غذاهای محلی کشور آذربایجان

در مهاجرت به آذربایجان با تور آذربایجان یا این که تور باکو، با غذاهای بسیار خوشمزه‌ای مواجه خواهید شد که اکثر زمان ها آن‌ها در کشور‌ایران نیز وجود دارند . پس در این میهن توقع دیدن غذاهای تعجب آور و ناآشنا نداشته باشید، زیرا تمدن و سنت‌های اهل ایران را به ارث برده‌اند .
در این مقاله چندین غذای محلی آذربایجان را به شما معرفی خوا هیم کرد:

پلو (Plov) پلوی
آذربایجانی
مقاله‌های
مرتبط: هجرت
۴ روزه به باکو حقایق
دیدنی در قضیه باکو، جمهوری آذربایجان پلوی آذربایجانی غذایی سنتی با برنج و گوشت میباشد که با گیاهان و ادویه و فلفل طعم‌دار می‌گردد . غذاهای مشابهی در آسیا، اروپا و چه بسا آفریقا هم پخته می‌گردد البته پلوی آذربایجان متفاوت می باشد . سه قسمتی از مهم این پلو برنج، زعفران، دارچین و گیاهان معطر می باشد و روی آن گوشت سرخ‌شده‌ی گوسفند، مرغ، بره یا این که گاو می گذارند و مخلوطی از سبزیجات و میوه‌های نو و گهگاه میوه‌های خشک و آجیل کنارش سرو مینمایند . اما ممکن هست رستوران‌های متفاوت این خوراک را به شکل‌های متفاوت تهیه کنند . این طعام را می‌توانید در همگی نقاط این میهن پیدا نمایید که از مشهورترین غذاهای آن است .

کباب
و شیشلیک کباب

غذاهای گوشتی مشابهی در خاورمیانه تا شرق اروپا و جنوب شرق آسیا نیز پخته می‌گردد . در آذربایجان یک سری دسته کباب و شیشلیک وجود داراست که از گونه های مختلف گوشت چرخ کرده یا خرد شده‌ی گاو، مرغ، ماهی و سبزیجاتی مثل فلفل، پیاز، قارچ و گوجه‌فرنگی تهیه و تنظیم می‌گردد . این گوشت‌ها و مخلفات را به سیخ می‌گیرند و روی آتش کباب میکنند . ایرانی‌ها هم که دلداده کباب هستند، می توانند غذای مسئله علاقه‌ی خود را با بهترین کیفیت در آذربایجان میل کنند . در کنار کباب، نان نازک فطیر هم عرضه می شود و مزه فراوان خوشمزه‌ای دارااست . کباب هم جزو آن جور از غذاهایی میباشد در هرجا این کشور میتوانید پیدا فرمایید .

قوتاب
(ختاب) قوتاب
آذربایجان
قوتاب نوعی نان پهن میباشد که باطن آن را با مواد مختلفی مانند گوشت، اسفناج، پنیر و کدو تنبل پر میکنند و دوچندان پرطرفدار است . در کشور‌ایران هم، در بخشها آذربایجان چنین غذایی پخت می‌شود که به آن ختاب میگویند . نان قوتاب از خمیری که با آرد، آب، تخم مرغ و نمک درست می‌شود، تهیه گردیده و به صورت هلالی تا کرده و آن گاه هر دو طرف آن را سرخ مینمایند . قوتاب معمولا با ماست محلی، سبزی و سماق سرو می‌گردد . در حالتی که شما هم دوست دارید این خوراکی لذیذ را آزمون کنید، در هجرت به آذربایجان سری به رستوران‌های باکو بزنید که یک عدد از باکیفیت‌ترین قوتاب‌های آذربایجان را عرضه می کنند .

دلمه
دلمه

دلمه یکی از غذاهای سنتی کشور ایران و همچنین آذربایجان است . در آذربایجان نیز نظیر کشور ایران اشکال و اقسام دلمه مثل دلمه‌ی برگ مو، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و بادمجان وجود دارااست . باطن این‌ها را هم با ترکیبی از گوشت، نعنا، رازیانه و دیگر گیاهان محلی مالامال می‌نمایند . گهگاه وقت ها آن‌ها دلمه را در ظروف سفالی می‌پزند که طعم و بو مضاعفی به طعام میبخشد . دلمه نیز از جمله غذاهای ملی این مملکت می‌باشد و در تمام نقاط آن پخت می‌شود .

آش
دوغ یا این که دوگا (Dovga) آش
دوغ
آش دوغ نیز نظیر جمهوری اسلامی ایران در همه نقاط آذربایجان پخته میگردد که در تهیه‌ی آن از گونه های سبزی‌ها مانند گشنیز و شوید و همینطور برنج و نخود و ماست استفاده می‌گردد . بسته به آب‌وهوا، این آش هم گرم و هم سرد سرو می شود .

کوفته‌ی
بزباش کوفته
بزباش
کوفته‌ی بزباش یک عدد دیگر از غذاهای محلی آذربایجان می‌باشد و آن را غذای ملی خود می‌نامند . کوفته در کنار خویش سیب زمینی و نخود دارد که در مایع و سس منحصربه‌فرد با زعفران و زردچوبه پخته می‌شود . این کوفته‌ها از گوشت چرخ‌کرده و برنج تهیه و تنظیم می‌شود و گاهی یک آلوی خشک هم باطن آن میگذارند . کوفته بزباش با گوجه‌فرنگی و سبزی سرو می‌شود .

لاوانگی
لاوانگی

لاوانگی یکی از غذاهای محلی جنوب آذربایجان است و امروزه در باکو هم دوچندان رایج شده هست . لاوانگی به مرغ یا ماهی شکم‌پر گفته می گردد که داخل آن را با گردو و سبزی‌های محلی پر میکنند .

دوشبارا
دوشبارا

دوشبارا یکی از غذاهای محلی منطقه‌ی آذربایجان میباشد که با خمیرهایی از مالامال از گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌ تنظیم می‌گردد . اشکال مختلفی از دوشبارا در کشورهای دیگر نیز پخته میگردد البته دوشباراهای آذربایجان مضاعف کوچک هست و در آب گوشت پخته میگردد .

آبگوشت
آبگوشت

آبگوشت یک عدد از غذاهایی می باشد که در شهر «شکی» (Sheki) آذربایجان پخته میگردد . آن‌ها که میراث اهل ایران خود را به طور کامل محافظت کرده‌اند، آبگوشت‌ها را در ظروف سفالی توشه می گذارند و تیلیت نیز درست می‌نمایند . آن‌ها در آبگوشت گوشت گوسفند، نخود و سیب‌زمینی می‌ریزند و نظیر آبگوشت‌های خودمان بسیار لذیذ می‌باشد .

بادام
بورا بادام
بورا آذربایجان
بادام بورا یکی از شیرینی‌های مخصوص آذربایجان می باشد که بخش اعظم در باکو تنظیم می‌شود و انواع مختلفی داراست و با شکر، دارچین و آجیل ریز خردشده پخته میشود .

شکربورا
شکربورا

شکربورا یک عدد از دسرهای پرطرفدار در آذربایجان هست که در سراسر این مملکت یافت میگردد . این دسر، پای‌های شیرینی می‌باشند که درون آن ها را بادام، فندق، گردو و مخلوطی از شکر و عسل مالامال کرده‌اند .

راه اندازی فست فود

باقلوا
باقلوا

باقلوا نیز دسر محبوبی هست که از لایه‌های مضاعف نازک خمیر و آجیل خردشده و عسل تنظیم میگردد . از قدیم باقلواهای آذربایجان را به شکل لوزی برش می‌دادند و در وسطش آجیل می‌گذاشتند . مردم آذربایجان بخش اعظم در روز ها عید عید باستانی باقلوا صحیح می نمایند .

حلوا
حلوای
آذربایجان
شهر شکی در آذربایجان خوراکی‌های مضاعف خوشمزه‌ای دارد . علاوه‌بر آبگوشت معروفشان، حلوای فراوان لذیذی نیز دارا‌هستند که از خمیر سرخ‌شده‌ی ویفر نازک، آجیل خردشده و عسل تهیه و تنظیم می‌گردد . این حلوا زیاد خوشمزه می باشد و قیمت مسافرت به شکی را دارااست .

ماهی
دریای خزر و پنیر دودی ماهی
دریای خزر
در شهر قبله‌ی آذربایجان برای صبحانه از نوعی پنیر استفاده می‌نمایند که مزه فراوان شور، یگانه و خوشمزه‌ای دارااست . ماهی‌های کوچک دریای خزر هم سرخ می گردند و مزه بسیار خیر دارا‌هستند .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۸:۵۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

طرز تهیه بورک مرغ با یوفکا


خمیر
یوفکا مستطیلی :به تعداد لازم سینه
مرغ خرد شده :400 گرم فلفل
دلمه خرد شده :1 عدد گوجه
خارجی خرد گردیده :2 عدد جعفری
خردشده :4 قاشق سوپ خوری روغن
:به اندازه کافی پیاز
:یک عدد نمک
:به میزان کافی زردچوبه
:به اندازه کافی شیر
:1/3 پیمانه تخم
مرغ :یک عددبورک مرغ با یوفکا
بورک
مرغ
شیوه
تهیه و تنظیم بورک مرغ با یوفکا
سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کرده و با پیاز ، نمک و زردچوبه در مقدار پاره ای روغن تفت داده تا مرغ پخته شود .بعد از آن فلفل دلمه ای وگوجه فرنگی را طولانی تر کرده وکمی تفت داده ، در غایت جعفری را به ترکیب بیشتر می کنیم .

تخم مرغ و شیر را با نیز ترکیب می کنیم . آن گاه از این که مواد مقداری سرد شد ، یک ورق از یوفکا را پهن کرده و مرحله آن را بوسیله خودکار موی با مخلوطی از تخم مرغ و شیر مرطوب می کنیم ، بعد از آن مقداری از مواد را روی خمیر ریخته ( کمی از لبه ها تا کرده تامواد بیرون نریزد ) و خمیر را رول می کنیم .

رول های آماده را در روغن سرخ کرده و یا این که در بی دادمیکرد از پیشین گرم شده با دمای 180 سکو قرار داده تا مرحله خمیر طلایی شود .

 راه اندازی فست فود

بورک
مرغ با یوفکا
نکات
تکمیلی در موضوع بورک مرغ با یوفکا بورک
مرغ با یوفکا جزء غذای ملل - ترکی می باشد دوران
مهیا سازی مواد نخستین و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه و مقطع پخت و توقع آن در حدود 40 دقیقه می باشد .
بورک مرغ با یوفکا را می توانید در وعده نهار - میان وعده - شام - پیش غذا - سرو نمایید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
توجه نمایید میزان مواد نخستین و فرمان تهیه برای 4 نفر مناسب هست .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۵:۴۲ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

طرز تهیه کامل ته چین مرغ خوشمزه و پر طرفدار

ته چین از غذاهایی است که توی مهمونی ها طرفدار فراوان داره و تنظیم اش نیز عمل خیلی مشقت نمی‌باشد . بله واقعیت اینه که ته چین مرغ از آسون ترین غذاهاییه که میشه برای مهمونی ها ترتیب اعطا کرد . واقعا نیز وقت گیر نمی باشد و به آسانی میتونید به کلیه کارهاتون برسین . حیاتی اینه قلق های ته چین رو بدونید و اندازه ها رو بلد باشید تا یه ته چین عالی مجلسی صحیح کنید و همه کیف کنن .

ته
چین مرغ ته
چین مرغ (عکس از غزال مانی)
تهچین
مرغ تهچین
مرغ
مواد
لازم برای تهیه و تنظیم ته چین مرغ برنج
آبکش شده سه لیوان تخم
مرغ دو عدد (اگه به جای تخم مرغ های بدون نقص از سه تا زرده استفاده نمایید بافتش خوبتر نیز میشه البته من از تخم مرغ بی نقص به کار گیری کردم) ماست
نصف جام (بهتره پاره ای چکیده و ترش باشه البته گشوده اینجانب از ماست محکم که به هیچ وجه آب نداشت به کار گیری کردم) زعفران
دم کرده نصف لیوان مرغ
پخته و ریش گردیده 1 استکان (یک تکه ران بدون نقص یا این که یه طرف سینه) گلاب
1 قاشق غذاخوری کره
2 قاشق غذاخوری سفارش
مواد اولیه در این مقدار مواد برای 4 نفر کافیه .

مواد
واجب برای تهیه و تنظیم ته چین مرغ مواد
اضطراری برای تنظیم ته چین مرغ
شایسته ترین
روش آبکش کردن برنج برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک بسیار تر میدیم . بعد آبش رو بیرون می کنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش بره . سپس در قابلمه حدود پنج جام آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با اندازه کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و نصفش میکنیم، زمانی به اندازه یک نقطه سپید وسطش نپخته بود آبکشش میکنیم . این بهترین مدت برای آبکش کردن برنج هست .


یادگرفتن
تهیه ته چین مرغ مرحله به مرحله روش تهیه و تنظیم ته چین مرغ با یادگرفتن سطح به مرحله و با عکس . آموزش پخت ته چین مرغ خوشمزه با فراگیری سطح ای و مصور و با نکات که بتونید برای اولی بار نیز یک ته چین عالی درست فرمائید . . . .
ادامه
مطلب ارائه
شده توسط پختن
مرغ مرغ رو مدام بهتره در آب قلیل بپزین . اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه . مرغ رو در اندازه یه خرده آب با پیاز و مقداری نمک و زردچوبه و چوب دارچین روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه . هنگامی که مرغ پخت و آبش حدودا خشک شد خاموش می‌کنیم و میذاریم خنک شه و ریش ریش می کنیم . میتونید مرغ رو بعد از ریش کردن هم یه خرده تفت بدید . مزه بهتری هم میگیره .

راه اندازی فست فود

فرایند
تهیه ته چین مرغ عالی من چون برای خودمون ته چین رو آماده می کردم از مرغی که از خورشت روز پیشین مونده بود استفاده کردم . شما به همون شکلی که بالا توضیح دادم مرغ رو بپزید .

برای آغاز تخم مرغ ها رو در ظرف گودال باهم می‌زنیم که از لختی در بیاد . بعد زعفرون و گلاب رو بیش تر می کنیم و با همزن دستی می زنیم تا کاملا ترکیب شه .

تخم
مرغ ها رو میزنیم تخم
مرغ ها رو میزنیم
طولانی تر
کردن زعفرون بیش تر
کردن زعفرون
ماست رو نیز بیش تر میکتیم و نیز میزنیم .

بیشتر
کردن ماست اضافه
کردن ماست
کره رو ذوب می‌کنیم و به مواد بیش تر می‌کنیم و مخلوط می کنیم . آن‌گاه هم کل مایع رو با برنج کاملا مخلوط میکنیم .

کره
دوب گردیده رو هم طولانی تر میکنیم کره
دوب شده رو نیز طولانی تر میکنیم
مایع
تخم مرغی رو با برنج مخلوط میکنیم مایع
تخم مرغی رو با برنج ترکیب میکنیم
کف قابلمه نچسبی رو روغن میریزیم و میچرخونیم تا کاملا دیواره ها چرب شن . نصف مایه ته چین رو کف قابلمه میریزیم و رویه رو با قاشق فشار میدیم تا فشرده شه . آن گاه هم مرغ های ریش شده رو خط مش میریزیم و باقی مایه ته چین رو روی مرغ ها میریزیم . گشوده پاره ای با پشت قاشق فشارش میدیم و منش رو صاف می کنیم .

نصف
مایه تهچین رو کف قابلمه میریزیم نصف
مایه تهچین رو کف قابلمه میریزیم
مرغ
ها رو شیوه میچینیم مرغ
ها رو راه میچینیم
آنگاه نیز میذاریم روی حرارت ملایم برای حدود 40 دقیقه تا یک ساعت تماما بپزه و طلایی بشه . میتونید راه و روش رو فویل بکشید و توی بی دادمیکرد بذارید در دمای 180 در همون برهه زمانی فراهم شه . زمانی آماده اس که همگی ته چین وضعیت منسجم پیدا کنه و محکم بشه و از دیواره های قابلمه جدا شه .

نصف
دیگه ی برنج رو بیشتر میکنیم نصف
دیگه ی برنج رو طولانی تر میکنیم
ته چین خیلی ساده اس و با امر های متعدد میشه درستش کرد و لابلاش هم میتونید از انواع مواد استعمال کنید . چه بسا میتونید به عنوان ته دیگ صرفا به کارگیری فرمایید که خیلی خوب و قشنگ میشه .

ته
چین مرغ ته
چین مرغ
نکات
مربوط به ته چین مرغ نسبت ماست و تخم مرغ توی ته چین خیلی مهمه و بایستی رعایت بشه .
اگه اندازه ماستتون دوچندان باشه ته چین راحت میشه و وا میره .
اگه تخم مرغ قلیل باشه ته چین وا میره . اگه فراوان نیز باشه دیدنی نمیشه .
زعفرون و گلاب بوی تخم مرغ رو توی ته چین از دربین میبره و ابدا بویی از تخم مرغ شم نمیشه . مطمئن باشین .
اگه مرغ رو با همون مخلفات که عرض کردم بپزید طعم خیلی خیر میگیره . البته میتونید مرغ رو به یاور مقداری پیاز تفت بدید و کمی هم زعفران بیش تر کنید که طعم خوبتر بگیره .
در نهایت میتونید با زرشک و خلال پسته و بادوم و در فیس تمایل ماست قسمتی تزیین فرمائید .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۱:۱۸ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

آشنایی با آداب استفاده از آب پنیر

آب پنیر، یک عدد از تولید ها پنیر‌سازی می باشد . بعضی از افراد از آب پنیر به تیتر منشا پروتئین و مکمل استعمال می نمایند .
پنیرها 2 جورند؛ آب‌نمکی و غیر آب‌نمکی .

* در زمینه پنیرهای آب‌نمکی می‌توان بیان کرد که پس از مایه زدن شیر، لخته شدن، آب‌گیری و قالب‌گیری آن، پنیر به دست آمده را برای طی کردن فرایند رسیدن، داخل مخلوطی از آب و نمک می‌گذارند و آن را در همان ترکیب نیز مراقبت می کنند .

بدین ترتیب آب جانور در بعضی از بسته‌بندی‌های پنیر، آب‌نمک می‌باشد . این آب قابل میل کردن نمی‌باشد و شما می توانید آن‌گاه از باز کردن بسته‌بندی پنیرها، آن را دور بریزید . در واقع، آب‌نمک پنیرها حاوی مواد مغذی نیستند و بها تغذیه‌ای ندارند .

* پنیرهای کم آب یا این که غیر آب‌نمکی، پروسه وصال خود را خارج از ادغام آب و نمک طی میکنند . یعنی آن‌گاه از مایه زدن شیر، لخته شدن، آب‌گیری و قالب‌گیری آن، قالب‌ها را برای مدتی داخل انبار یا سردخانه‌ای نگهداری می کنند تا محصول آخری به خیر برسد . در نهایت نیز این‌گونه پنیرها را به صورت کم آب بسته‌بندی می‌کنند و از آب و نمک اضافی برای بسته‌بندی کردن آن‌ها یاری نمی‌گیرند .

معمولاً پنیرهای سنتی اهل ایران مانند پنیر لیقوان یا پنیر سفید از گروه پنیرهای آب‌نمکی هستند، البته پنیرهای خارجی که مصرف آنها در کشور ایران نیز کمتر می باشد از پنیرهای خشک هستند . تفاوت این 2 جور پنیر در شکل تولید آن‌هاست و نمی‌توان مصرف نوعی از آنها را صددرصد بر دیگری ارجح دانست .

گاهی بعضی از افراد گمان می‌نمایند که به دور ریختن آب پنیر منجر فساد زودتر آن خواهند شد . این باور، اعتقادوباور غلطی میباشد . معمولاً بسته‌بندی پنیرها به گونه‌ای است که حداکثر ظرف بازه زمانی 1هفته به وسیله اعضای خانواده مصرف میگردند .

در شرای قرار باشد ما پنیر را پس از گشوده کردن بسته‌بندی آن برای مقطع طولانی مراقبت کنیم، چه آن را درون آب‌نمک بگذاریم و چه نگذاریم، با فساد، کپک‌زدگی و پرورش قارچ‌ها در تراز پنیر مواجه خواهیم شد . این فرمان به استدلال بیرون شدن پنیر از وضعیت استریل با گشوده شدن بسته‌بندی آن و ورود میکروارگانیسم‌های مختلفی نظیر کپک‌ها و قارچ‌ها به درون پنیر اتفاق می‌ افتد .

آب
پنیر بخورید تا بدنتان عضلانی شود
بررسی‌های پزشکان و متخصص ها تغذیه نشان داده، مصرف پروتئین آب پنیر، قدرت، اندازه و عده عضلانی بدن را ارتقا می‌دهد .

آب پنیر، یک عدد از تولیدها پنیر سازی می‌باشد . این با آب نمکی که پنیر در آن مراقبت میگردد مختلف است . بعضا از اشخاص از آب پنیر به عنوان مبداء پروتئین و تکمیل کننده استفاده مینمایند .

پودر پروتئین آب پنیر، در در بین ورزشکاران رشته‌های قدرتی علاقه مندان بی‌شماری دارااست . این پروتئین سرشار از مواد مغذی و اسیدهای آمینه می‌باشد . البته برخی از اشخاص به عامل حساسیتی که دارند، نمی‌توانند تخم‌مرغ، سویا و پروتئین آب پنیر بخورند .

راه اندازی فست فود

اندازه
مصرف پروتئین آب پنیر
دوز استانداری برای مصرف پروتئین آب پنیر گزینش نشده است . برای تعیین دوز مناسب مصرف می بایست با دکتر مشورت کردن کرد .

مواد
غذایی دربردارنده پروتئین آب پنیر
شیر و پنیر دربردارنده پروتئین آب پنیر می باشند .

عارضه ها
جانبی
مصرف دوز بالای پروتئین آب پنیر باعث بروز موقعیت تهوع، ارتقاء حرکات روده، سردرد، تشنگی و نفخ می شود .

خطرات

بیماران کلیوی و کسانی که به شیر آلرژی دارند، باید از مصرف پروتئین آب پنیر اجتناب نمایند .

واکنش‌ها

مصرف نیز برهه زمانی پروتئین آب پنیر و آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای درمان پارکینسون و پوکی استخوان خطرناک است .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۰:۳۱ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)