تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود .

تجهیزات فست فود و راه اندازی فست فود

راز و رمز تهیه خوشمزه ترین ترشی


ترشی یک عدد از مخلفات خوشمزه و دلخواه برای اشکال غذاهای ما ایرانیان می باشد . درصورتی که می خواهید ترشی های خوشمزه درست فرمایید این مطلب را از دست ندهید .

 

برای
تهیه ترشی عالی و خوشمزه بایستی موردها تحت رعایت شود:
خلوص
سرکه
سرکه ترشی باید عالی و خالص باشد، شایسته ترین جور آن سرکه ای میباشد که از انگور، کشمش و سیب تهیه و تنظیم شود .

 

جوشاندن
سرکه
زیرا یک عدد از عوارض کپک زدن ترشی ها، ناخالص بودن ترشی هاست، به این ترتیب خوب تر میباشد سرکه را پیشین از استعمال به دوران تعدادی دقیقه جوشانده و پس از سرد شدن استعمال فرمایید .

 

سبزی
ترشی
معمولا سبزی ترشی هفت نوع معطر می باشد که به هفت سبزی مشهور است، ولی می توانید بر حسب ذوق وسلیقه خود سبزی ها را انتخاب نمائید . هفت گونه سبزی عبارتند از: شوید، نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخان و ریحان .

تجهیزات فست فود

کار
آوری سبزی ها
خوبتر می باشد سبزی ها را پس از منزه کردن و شستشوی نخستین به زمان 2 ساعت در آب و نمک قرار داده تا سبزی برای جذب سرکه فراهم شود . (مقدار شوری آب و نمک می بایست مثل آب برنج باشد) آن‌گاه سبزی را در آبکش ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید آب آن برود، پس از این که مطمئن شدید آب بیش تر آن گرفته گردیده است، سبزی را خرد کرده و به مت یک روز روی پارچه نخی بریزید تا کمی خشک شود . این سبزی برای استعمال در ترشی فراهم می باشد .

 

جوشاندن
میوه ها در سرکه
میوه هایی که می خواهید در تهیه و تنظیم ترشی از آن ها استعمال فرمایید بایستی تا قبل از این در سرکه بجوشانید .

 

ظروف
مسئله استفاده
ظروفی که در آن ها ترشی تهیه می نمایید باید سفالی، بلوری یا این که چوبی باشد و هیچ زمان از ظروفی که از جنس پلاستیک یا روی میباشند برای این منظور به کارگیری نکنید .

 

محل
حفظ ظروف ترشی
ظروف ترشی باید در جای خنک نگهداری شوند .

 

مراقبت
ترشی ها
هر ماده شناور در مرحله ترشی یا سرکه بایستی بلافاصله برداشته شود .

 

چاشنی
های اضطراری برای تهیه و تنظیم ترشی
چاشنی های لبریز به کار گیری در تهیه ترشی عبارتند از: نمک، میخک، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، شوید خشک، زنجبیل، سیاه دانه، گلپر، هل، زیره، نعناع خشک، پودر خردل، زردچوبه، برگ مو، برگ آلبالو که به ترشی طعم و عطری دلپذیر می دهند .

 

اندازه
سرکه و نمک لازم
سرکه می بایست به یه خرده بیش تر شود تا روی مواد را بپوشاند .

همینطور بایستی محلول مهیا شده را بچشید تا نمک آن بیش از اندازه نباشد .

 


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۶:۳۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی و کدو حلوایی

مواد
حتمی برای تهیه و تنظیم فسنجون با گوشت قلقلی و کدو حلوایی

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز رنده شده برای داخل گوشت یک عدد متوسط
پیاز درشت یک عدد
گردو پودر گردیده یک لیوان ونصفی
رب انار سه تا چهار قاشق یا به مقدار کافی
نمک وفلفل و زردچوبه به مقدار لازم
کدو حلوایی رنده گردیده تفت داده گردیده چهار قاشق غذاخوری
آلو خورشتی ۸ عدد به دلخواه ناچیز یا این که زیادفسنجون با گوشت قلقلی

روش
تنظیم فسنجون با گوشت قلقلی و کدو حلوایی
گردو را با چرخ گوشت چرخ می کنیم .یک پیاز درشت را با رنده درشت رنده می کنیم و داخل قابلمه با کمی روغن تفت میدیم تا طلایی بشه . بعد از آن گردوها و کدو حلوایی رنده شده و تفت داده شده رو به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به پیاز در اکنون تفت بیشتر می‌کنیم و مدام هم می زنیم . مواد مثل حلوا میشه پاره ای محکم میشه . همینطور به هم زدن ادامه بدید تا یه خرده گردو ها تفت بخوره . بعد یک کاسه آبگوشت خوری آب را آرام آهسته روی مواد ریخته و هم می‌زنیم تا مواد در آب حل بشن . شعله را بسیار می کنیم تا بجوش بیاد . آنگاه از این که به جوش اومد شعله را اندک قلیل میکننیم . در قابلمه را می گذاریم تا خورشت به روغن بیافته .
کدو و گردو رو اضافه فرمائید .

فسنجون

آب رو به گردو و پیاز و کدوی تفت داده گردیده طولانی تر میکنیم .
گوشت چرخ کرده را نیز با یک پیاز میانگین رنده گردیده و نمک و فلفل خوب ورز میدیم . از مواد گوشتی به مقدار یک گردو در دست گرد کرده و در یه خرده روغن تفت میدیم . صرفا در حدی که دور و اطراف گوشت طلایی بشه تفت میدیم .
سپس از اینکه خورشت پاره ای جا افتاد کوفته را باطن فسنجان میریزیم و رب انار را هم بیشتر می کنیم و میذاریم تا خورشت کاملا جا بیفته و روغن بندازه .

تجهیزات فست فود

نکات
فسنجان
در آخر آلو خورشی را به فسنجون اضافه می کنیم .
این خورشت نباید دوچندان آب داشته باشه .
در‌صورتی‌که خورش را شیرین دوست دارید یک یا دو قاشق غذاخوری شکر اضافه فرمائید .
زمانی خورشت خوب جا افتاد در ظرف کشیده با برنج زعفرانی نوش جان نمائید .

فسنجون
با گوشت قلقلی
نکات
تکمیلی در زمینه فسنجون با گوشت قلقلی فسنجون
با گوشت قلقلی جزو گونه های خورش هست دوران
مهیا سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه و مدت پخت و توقع آن در حدود 4 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
فسنجون با گوشت قلقلی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو فرمائید .
همینطور میتوان در ماه رمضان به تیتر سحری - میل کرد .
دقت فرمائید اندازه مواد نخستین و دستور تنظیم برای 4 نفر مناسب می‌باشد .


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۷:۴۳ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

خواص خاکشیر

خاکشیر گیاهی میباشد که به فیس ماشین در گلشن ها و صحراها می روید و دارنده برگ هایی با بریدگی بسیار و گل های زرد رنگ شفاف از تیره شبکه‌های‌اجتماعی بو می باشد .خاکشیر

خاکشیر از حیث تنوع دو دسته دارد که یک عدد تلخ با دانه های ریز و رنگ مایل به سرخی هست و دسته دیگر شیرین می‌باشد و دانه های آن بلندمرتبه تر بوده و رنگش سرخ تیره هست ؛ هر دو جور در اکثر وقت ها نواحی ایران مخصوصاً دامنه های البرز و در بیابان ها رشد می‌کنند .

قصد داریم در رابطه با یک عدد از دانه های پرخاصیت که خوردن آن از پیشین تا کنون به وسیله بزرگتر ها و همچنین پزشکان به ما توصیه شده هست حرف کنیم . از خواص اول ی خاکشیر می توانایی به خاصیت صفرا بر بودن درمان عطش اشاره کرد .

همگی ما از مادربزرگ ها یا قدیمی های قبیله درباره خاصیت صفرابر و ضدعطش خاکشی( که عموم مردمان آن را به نام خاکشیر می شناسند) مطالبی را شنیده ایم و نسخه های خانگی و کاربردی را می شناسیم ولی تعداد پاره ای از ما با دیگر خاصیت های این دانه های ریز و خوش تراش سرخ رنگ آشنایی داریم . دانه هایی که نه صرفا برای معالجه بعضا بیماری ها کاربرد دارا‌هستند بلکه می توانند کیفیت معاش ما را از این رو به آن رو کنند .

خاکشیر

یکی
از شایسته ترین گیاهانی که موجب رفع عطش می شود، خاکشیر است 9
کاربرد خاکشیر در طب سنتی : معالجه بیماری های مختلف نیاز به بررسی و تشخیص بدون نقص توسط دکتر معالج کارشناس دارااست البته برخی تجربیات به کار گیری از خاکشیر را در درمان برخی مشکل‌ها و بیماری ها تأیید کرده میباشد .

امداد
به بهبود جوش چهره با خاکشیر ترکیب 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق پاد شاه تره و عرق کاسنی ترکیب خیر و خوبی برای معالجه جوش های صورت هست . برای به کار گیری از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق های گیاهی شاه تره و کاسنی را با نیز مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط نمائید .

نوشیدن این ادغام علاوه بر آن که جوش های صورت را معالجه می کند برای کسانی که در گیر گرفتگی صدا هستند نیز مفید میباشد . مقطع درمان با این ورژن دست کم 3 هفته می باشد و پس از این بازه نتایج بهبود به مرور در چهره مریض نمایان می شود .


یاری
به در اختیار گرفتن فشار خون با خاکشیر یک عدد دیگر از خاصیت اعجاز آسای دانه های خاکشیر، کمک به در دست گرفتن و التیام فشارخون میباشد . در صورتیکه به فشارخون دچار می‌باشید و در حال حاضر داروهای در اختیار گرفتن کننده فشارخون مصرف می کنید، می توانید از این راه برای اثربخشی بخش اعظم استعمال نمائید . برای این منظور کافی است یک جام خاکشیر را به خوبی بکوبید و آن را به رخ پودری نرم درآورید، آن گاه در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه فرمایید تا خمیری یک دست به دست آید . می توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شبکه های اجتماعی تا صبح با آن بخوابید . این مرهم به شما امداد می کند تا خوبتر بتوانید فشارخون خود را در دست گرفتن نمائید . خوب تر هست نوبت نخستین استفاده از خمیر در طول روز باشد .


دفع
سنگ کلیه با خاکشیر درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای معالجه سنگ همگی در افرادی که به این بیماری دچار می‌باشند یا همه آن ها استعداد سنگ سازی را دارد، پیشنهاد می نمایند . برای تهیه و تنظیم این نسخه خانگی کافی میباشد 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک جام آب به زمان 5 ساعت خیسانده و پس از این برهه زمانی آن را صاف فرمائید . آن گاه ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ادغام کرده و آن را میل نمایید . نوشیدن این ترکیب به رخ روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می نماید .


در صورتی‌که
دوست دارید وزن طولانی تر نمایید خاکشیر بخورید افراد لاغر و افرادی که تمایل دارا هستند وزن خویش را بالا ببرند، می توانند از این نسخه استفاده کنند . این مجموعه در صورتیکه خاکشیر را با شیر میل نمایند می توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به معالجه لاغری و ارتقا وزن خویش امداد کنند . به یقین درمانگران، درصورتی که شیر تازه و ارگانیک باشد میزان تأثیرگذاری این نسخه عمده می شود .


شربت
خاکشیر ضد بدبویی دهان در شرای شما نیز در مجموعه کسانی میباشید که به عامل ارتقاء اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهن دچار گردیده اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان به کارگیری نمایید . تنها کافی است هر روز زمان یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید . ترنجبین را به زمان 5 تا 6 ساعت باطن آب خیس فرمایید و پس از صاف کردن آن را با یک تا 2 قاشق خاکشیر ترکیب فرمایید . نوشیدن این شربت به شما یاری می نماید تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور شم بهتری پیدا کنید .


بهبود
لک ها با خاکشیر برای امداد به بهبود لک های پوست به ویژه صورت یکی از بهترین راه و روش ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است . کسانی که از این ادغام به رخ روزانه و همیشگی به مدت 3 هفته به کار گیری نمایند آنگاه از مدتی با روشنی پوست و از میان رفتن لک های چهره و پوستشان روبه رو می شوند . برای تهیه این مخلوط هم حتمی می باشد ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر ترکیب کرده و میل نمایید .

خاکشیر

خاکشیر
برای کنترل و تسکین فشارخون موءثر است
اگر
دل ضعفه می گیرید، خاکشیر و عسل بخورید براساس اعلام انجمن طب سنتی ایران، برخی از اشخاص میباشند که در ارتفاع روز در گیر دل ضعفه می شوند . این دل ضعفه ممکن می‌باشد در ارتفاع روزهای گرم فصل‌تابستان یا این که در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید . برای پیشگیری از پیدایش این دل ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با نیز ادغام کرده و میل فرمائید . برای تنظیم آب عسل می بایست یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با نیز بجوشانید . آن گاه از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می شود که می بایست از دیگر مواد موجود در ظرف انقطاع شود . مابقی مواد به عبارتی ترکیبی است که برای بهبود دل ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می شود . در صورتی‌که چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین ها و مواد مغذی خود را از دست می دهد البته در عین هم اکنون مواد مفیدی در آن باقی می ماند که برای درمان دل ضعفه بسیار مطلوب می باشد .


بهبود
اسهال با خاکشیر ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی می باشد که در خردسالان زیاد شایع می باشد . بعضی درمانگران طب سنتی کشور ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می کنند که در تمامی خانه ها امکان تهیه و مصرف آن وجود داراست . برای تنظیم این دارو کافی است خاکشیر را عطر داده و آن را با آب و عسل ادغام کنید و به مریض بدهید . این مخلوط را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای وی تجویز می نمایند . اندازه مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای کودکان تجویز گردیده می باشد . ولی در اسهال های شدید یار با تب و درد شدید و در خردسال ها پایین 3 سال مراجعه به دکتر ضروری می باشد .

تجهیزات فست فود
نکته:اگر خاکشیر با آب گرم مصرف شود خاصیت ملین دارااست و مصرف آن با آب سرد و شکر می تواند از اسهال پیشگیری نماید . با اعتنا به وجود مقادیر فراوان فیبر موجود در خاکشیر، این فیبر می تواند به لیز شدن روده ها کمک نماید . همینطور با وجود مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم در خاکشیر، دانه های موسیلاژی خاکشیر برای دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی خواص ضدالتهابی داراست .


جلوگیری
از گرمازدگی با خاکشیر شربت خاکشیر یکی از خوراکی هایی می باشد که از قبلی تا به امروز در طب سنتی به تیتر یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و می تواند در فصل گرما با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک نماید .


علاوه بر شربت خاکشیر، شربت به لیمو و همچنین شربت عرق کاسنی هم می تواند خواص ضد گرمازدگی داشته باشد .

مراقبت
ها * به افرادی که ورم و جراحت معده دارند، سفارش می شود مصرف خاکشیر را محدود نمایند .

* خاکشیر را می توان از دو تا سه سال به بالا به خردسالان اعطا کرد و برای خردسالان پایین این سن هم شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک بخشید .

* به دلیل وجود خاک بسیار در خاکشیر ضروری می‌باشد حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتی در آب بماند .


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۹:۴۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

بو دادن تخمه کدو برای پذیرایی شب یلدا

کدو تنبل یا این که کدو حلوایی از میوه های مغذی و پرمصرف پاییزه که خیر تنها خود میوه بلکه تخمه های آن را هم میشه به کارگیری کرد . ولی رایحه دادن تخمه کدو شیوه های مختلفی داره که در ادامه 3 رویه را توضیح می دهیم .

تخم کدوی عطر داده را به عنوان یک عدد از تنقلات خوشمزه در شبکه های عمومی یلدا به مدعوین تقدیم نمائید .

خط مش
رایحه دادن تخمه کدو شیوه
های برشته کردن و بو دادن تخمه کدو قبلی از بو دادن تخمه کدو بد نمی‌باشد منش مهیا کردن تخمه ها را بدونید .

تجهیزات فست فود

چه طور
تخمه ها را از کدو جدا کنیم خط مش
عطر دادن تخمه کدو
قدم اول: کدو را نصف فرمائید و دانه ها را خارج بیاورید و لایه های چسبیده به تخمه ها را از آن ها قطع کنید .

قدم دوم: تخمه را پاک بشوئید و روی یک دستمال کاغذی بریزید و کم آب فرمائید . آن‌گاه بیداد میکرد را روی ۳۵۰ مرتبه فارنهایت روشن فرمائید .

راه و روش
عطر دادن تخمه کدو


منش
نخستین بودادن تخمه کدو مواد
مورد نیاز
½
واحداندازه گیری تخمه کدو
½
قاشق غذاخوری کره آب شده
½
قاشق چای خوری نمک
¼
قاشق چای خوری فلفل سیاه
راه
عطر دادن تخمه کدو
طرز
تهیه و تنظیم
تخمه ها را داخل ظرفی بریزید و کره و نمک و فلفل را روی آن ها بریزید .

آن‌گاه تخمه ها را روی صفحه روغنی ریخته و به زمان ۱۵ دقیقه در داد میزد قرار دهید .

هنگامی حاشیه های تخمه ها طلایی مایل به قهوه ای شود فراهم خوردن هست .

 

منش
دوم بو دادن تخمه کدو مواد
مورد نیاز
½
پیمانه تخمه کدو
½
قاشق غذاخوری کره آب شده
½
قاشق چای خوری دارچین
۱
قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
رویه
عطر دادن تخمه کدو
طرز
تهیه
تخمه ها را داخل ظرفی ریخته و با کره، شکر و دارچین ترکیب کنید .

بعد تخمه ها را روی یک کاغذ روغنی ریخته و به دوران ۱۵ دقیقه داخل فریاد میزد بگذارید .

میانه پخت تخمه ها را ذیل و رو کنید . وقتی که کناره های تخمه ها طلایی مایل به قهوه ای باشد فراهم میل کردن می باشد .

 

خط مش
سوم عطر دادن تخمه کدو مواد
زمینه نیاز
½
واحد اندازه گیری تخمه کدو
½
قاشق غذاخوری کره آب شده
½
قاشق چای خوری نمک
¼
قاشق چای خوری فلفل سیاه
½
قاشق چای خوری رزماری خشک
منش
عطر دادن تخمه کدو
نحوه
تنظیم
تخمه ها را با کره، فلفل، نمک و رزماری ادغام فرمایید .

آنگاه تخمه ها را روی صفحه روغنی ریخته و به بازه زمانی ۱۵ دقیقه در فریاد میزد قرار دهید . اواسط پخت تخمه ها را زیر و رو نمائید .

 


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۴:۳۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

26 خاصیت کشمش

 

1- کشمش، میوه کم آب مغذی میباشد و مثل دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود . یک غذای لبریز انرژی، کم چرب و اندک سدیم می باشد . به این ترتیب برای اشخاصی که رژیم های قلیل سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش فراوان اثر گذار می باشد .

 

2- کشمش دارنده خواص آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی خودداری می نماید .

 

3- کشمش برای سالم استخوان ها و پرهیز از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان گذشته از یائسگی مضاعف موثر می باشد .

 

4- منشاء خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد .

 

5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و سبب فساد دندان نمی شود، حتی می بضاعت و توان خاطرنشان کرد این میوه کم آب از خرابی دندان خودداری می نماید . . . کشمش برای تندرست دندان و لثه مضاعف موءثر می باشد .

 

6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عنصرها مغذی بدن می باشد . عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود می باشد .

 

7- کشمش محتوی میزان زیادی آهن می باشد . . . 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن موضوع نیاز روزانه تن را تأمین می نماید . 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو در میان 4-2 میلی گرم آهن دارااست .

 

8- کشمش، منشا عالی فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع عالی انرژی می باشد .

 

9- فیبر منجر دوری از سرطان کولون، کمک در پرهیز از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین در دست گرفتن قند خون را می شود .

 

10- کشمش را به گوشت بیش تر کنید تا مقدار چربی غذا را کم نماید و مقدار فیبر و آهن را ارتقا و اندازه سدیم را کاهش دهد .

 تجهیزات فست فود

11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد .

 

12- کشمش از سرطان پرهیز می کند .

 

13- کشمش مقدار LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و سبب ساز کاهش بیماری قلبی می گردد .

 

14- در‌صورتی‌که به بازه 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون ارتقا و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد .

 

15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد .

 

16- این میوه خشک باعث تلاش درست رگ های تن می شود .

 

17- کشمش برای معالجه بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود . برای خودداری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را تر نمائید و آن گاه از چند ساعت، آب آن را بنوشید .

 

18- تحقیقات نشان داده می‌باشد که ورزشکارانی که قبلی و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، خوب تر از سایر سلول های بدن را از زخم حفظ می نمایند .

 

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارنده خواص مصرف پرسرعت انرژی و کاهش وزن نیز می باشد .

 

20- کشمش مثل هویج، برای سالمی دیده نیز عالی می باشد .

 

21- کشمش سبب ساز تقویت روان می شود .

 

22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن به دور می کند .

 

23- با تناول کردن کشمش، غضب را از خود دور فرمائید .

 

24- کشمش موجب از در بین رفتن آب اضافی تن می گردد .

 

25- کشمش، دهان را خوشبو می کند .

 

26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را قلیل می کند .


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۵:۰۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

خاصیت مفید چند نوع عسل

عسل
بابونه

برای التهاب مغز، احتقان ریوی، گونه های ورمها، کاهش تب، میگرن، سردرد، آرتروز، کاهش حساسیت، ضد درد، کاهش پزوریازیس، اسپوندلیت آنکلوزان، دردهای بازه زمانی پریود، ناراحتیهای زنانه و یائسگی، آلرژی ه، فشار خون، دردهای استخوانی، آهسته بخش، بر طرف کننده سرگیجه، سوء هاضمه، ضد اسپاسم، حزن های کبد، غم های روده، درد و ورم مثانه، ورم طحال، معده درد، بی خوابی، اندوه های ریه، دفع کرم کدو در کودکان، سوز‌و‌سرما خوردگی، رماتیسم، غلظت خون، نفخ معده، ضد عفونی دهان و دندان، شستشو و پانسمان جراحت ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت مغز و حافظه، ترشح شیر در خانم های شیرده، ورم پرستات، جراحت های دهان و کولیت مفید میباشد .

عسل
آفتاب گردان

مقوی، انرژی ز و تقویت حافظه، مدر و قابل انعطاف کننده سینه، برای ناراحتی های برونش ها، حزن های حنجره، صاف کردن صدا، حزن های ریوی، برای تسکین سرفه و سوزوسرما خوردگی مفید می‌باشد . برای خنثی کردن سم مفید می‌باشد .

خواص

تجهیزات فست فود
عسل
عسل
جعفری

مقوی، انرژی زا و خواب آور، تقویت مغز و یاد اخلاط لزج را جدا می کند، کاهش نفخ، مفید برای گرفتگی عروق، قاعده آور، اشتها آور، برای حزن های کبدی و طحال، برای دیابت بی طعم مفید است . برای اندوه های روده مفید میباشد .

 

عسل
آویشن

مقوی مغز و اعصاب و روان و انرژی زا و تقویت حافظه، مفید برای عادت های ماهیانه دردناک، برای دردهای شکمی و روده مفید است، برای سرفه و گلو درد و برای دیابت بی مزه مفید است، برای عفونت های عمومی بدن نافع است . برای پانسمان زخم های بستر نافع میباشد .


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۰:۴۹ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

ماهی با روکش خامه و شوید یک غذای پر انرژی

این روش پخت ماهی زیاد خوشمزه و لذیذ هست وکه میتوانید آن را در کمترین بازه زمانی تنظیم نمایید .در این خوراک از فیله ماهی،خامه ترش، چاشنی و شوید کم آب و سیر استفاده می‌شود .تلاش نمائید ماهی با روکش خامه و گردید ،این غذای خوشمزه را در طول هفته دستکم دوبار میل نمائید .

ماهی
با روکش خامه و شوید ماهی با روکش خامه و گردید غذایی میباشد خوشمزه و خوب برای میهمان های خاص و در عین اکنون ساده و راحت برای روزهای مالامال مشغله .

مواد
اضطراری ۴ فیله هر دسته ماهی سفید¾ فنجان خامه ترش½ قاشق چای خوری نمک کمی نمک برای خواباندن در گوشت ماهی½ قاشق چای خوری فلفل سیاه پاره ای فلفل برای خواباندن در گوشت ماهی½ قاشق چای خوری پوست لیمو رنده شده½ قاشق غذاخوری شوید کم آب کرده فریز گردیده (یا ۱ قاشق چای خوری گردید تازه)۳ حبه سیر۳ عدد پیازچه½ قاشق چای خوری فلفل قرمز رنگ آسیاب شدهآب نصف لیمو۱/۳ فنجان پنیر پارمزان
با ¾ فنجان خامه ترش شروع می کنیم . ½ قاشق چای خوری نمک، ½ قاشق چای خوری فلفل سیاه، پوست رنده گردیده لیمو و شوید را به آن طولانی تر می کنیم .

۳ حبه سیر را پوست گرفته و رنده می کنیم . قسمت سپید پیازچه ها را ریز ریز می کنیم . (قسمت سبز پیازچه ها را برای تزئین نگه دارید) .

خواسته

تجهیزات فست فود
ضروری برای تنظیم ماهی با روکش خامه و شوید ماهی
با روکش خامه و شوید خواص
ماهی با روکش خامه و شوید ½ قاشق چای خوری فللفل قرمز آسیاب شده (اگر غذای تند دوست ندارید می توانید کمتر فلفل بریزید) . و پاره ای آب لیمو به اندازه ¼ لیمو را به مواد طولانی تر کرده خوب نیز می زنیم و درون سردخانه کنار می گذاریم .

فر را از گذشته روی دمای ۴۰۰ رتبه فارنهایت گرم نمایید . دو طرف فیله های ماهی ذوب شده را چاشنی نمک، فلفل سیاه، پاره ای گردید و مقداری آب لیمو (۱/۴ لیمو) بزنید .

فیله ها را روی سینی فریاد میزد یا روی برگه روغنی قرار دهید و یک لایه نازک روی آن ها خامه بریزید . آن‌گاه روی خامه ها پنیر پارمزان بریزید .

بگذارید فیله ها به مقطع ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باطن بی داد می کرد بپزد . ولی بستگی به ضخامت فیله ها دارااست و به بازه ۱ الی ۲ دقیقه در شرایط گریل قرار دهید تا روی ماهی ها سرخ و مایل به قهوه ای شود .

روی ماهی را با پیازچه ها تزئین نمائید و هم پا با صیفیجات نو یا این که برنج میل کنید .

دیدنی میباشد در موضوع ماهی بدانید: یک عدد از عواقب ناشی از پیری، این می‌باشد که سعی مغز اکثر زمان ها تضعیف میگردد . ( که با ‌عنوان زوال شناختی مرتبط با سن خوانده می شود) . این امر در بسیاری از مورد ها ارگانیک است، ولی بیماری‌های عصبی بدون شوخی مثل بیماری آلزایمر نیز وجود داراست .

جالب دقت آن میباشد که در اکثری از مطالعات مشاهده‌ای اثبات شد، افرادی که بیشتر ماهی می‌خورند، مراحل کندتری به سوی زوال عقل دارند . یک مکانیسم که میتواند با ماده خاکستری در مغز رابطه داشته باشد . ماده‌ی خاکستری، بخش اعظم بافت عملکردی مغز است، که حاوی سلول‌های عصبی هست که داده ها را پردازش می‌کند، خاطرات را نگهداری و شما را بشر می‌سازد . مطالعات نشان داده‌اند اشخاصی که هر هفته ماهی مصرف می‌کنند، ماده خاکستری بیشتری در راس مغز دارند، که تهیه احساسات و حافظه را به عهده دارد .


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۷:۲۲ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

مراحل تهیه مرغ طعم‌دار برای سالاد و ساندویچ

یکی از مهمترین بخش های داشتن یه سالاد یا ساندویج خوشمزه که حاوی مرغ نیز میباشد اینه که بتونیم مرغشون رو طوری بپزیم که به هیچ وجه طعم زهم نده و خیلی خوش عطرو عطر و خوشمزه باشه و در عین درحال حاضر حسابی آبدار باشه و خشک نشده باشه .

در این مطلب نحوه تنظیم یه مرغ لذیذ رو براتون میذاریم که از این به آن‌گاه میتونین باطن خیلی از سالاد های سرد و ساندویج ها با خاطر راحت استعمال کنین و لذت ببرین .

فرآیند
تهیه و تنظیم مرغ مزه دار منحصر به فرد گونه های سالاد
مواد
لازم
۱
عدد سینه مرغ بدون استخوان ۲
قاشق چایخوری پودر پاپریکا ۱/۲
قاشق چایخوری نمک ۱
قاشق چایخوری سیر رنده شده ۱/۲
قاشق چایخوری فلفل سیاه ۲۰
گرم کره ۲
قاشق غذاخوری روغن مایع
فرآیند
تنظیم مرغ مزه دار اختصاصی انواع سالاد
روش
تهیه
1 . برای تنظیم این مرغ خوشمزه و آسون باید آغاز سینه مرغ رو از وسط نصف کنین .

فرایند
تنظیم مرغ طعم دار منحصربه‌فرد اشکال سالاد
2 . درحال حاضر یه کیسه سردخانه بذارین روشون تا موقع کوبیدن آب مرغ این ور اون ور نپره و بعد با یه بیفتک کوب بکوبینشون تا ضخامتشون کمتر بشه .

تجهیزات فست فود

روند
تنظیم مرغ طعم دار منحصر به فرد گونه های سالاد
3 . درحال حاضر هر دو طرف مرغ رو به تمام چاشنی هایی که داشتین آغشته کنین .

فرآیند
تنظیم مرغ مزه دار منحصر به فرد گونه های سالاد
4 . داخل یه ماهیتابه کره و روغنی که داشتین رو بریزین و هنگامی کره آب شد و داغ شد سینه ها رو باطن ماهیتابه بذارین .

فرآیند
تهیه و تنظیم مرغ طعم دار منحصربه‌فرد انواع سالاد
5 . اکنون مرغ رو با حرارت متوسط بپزین احتیاجی نیست در ماهیتابه بسته باشه، مرغ آب میندازه و با آب خودش میپزه . وقتی یه طرف مرغ تقریبا طلایی شد ( نذارین خیلی طلایی و خشک بشه) برش گردونین تا طرف دیگه هم تغییر رنگ بده . کلا برای پخت مرغ کمتر از یک ربع مدت لازم دارین . نذارین مرغ به طور کامل خشک و بی آب بشه و آن گاه پختن از ماهیتابه درش بیارین .

روند
تهیه مرغ مزه دار مخصوص گونه های سالاد
6 .
حالا مرغ خوشمزه تون برای استعمال در گونه های سالاد و ساندویج حاضره …


برچسب: راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۴:۲۱ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

چگونه تند بودن فلفل را تشخیص دهیم؟

از روی ظاهر فلفل نیز تا حدی می توانید مقدار تندی فلفل را تشخیص دهید .

دانه های فلفل تندترین قسمتهای این گیاه می باشند . ولی تمامی فلفل ها مانند هم نیستند برخی از آنان تندی دوچندان یه خرده دارا هستند و برخی از آنان آنقدر تند می باشند که بایستی با دستکش آنها را برداریم . در صورتیکه شما هم قسمتی از اشخاصی هستید که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند می‌باشد و چه فلفلی تندی کمتری داراست می توانید از روشی که در اینجا ذکر می کنیم به کارگیری فرمائید .

تجهیزات فست فود

راهبرد
: هنگامی می خواهید فلفل بخرید در رابطه مقدار تندی آن از فروشنده سئوال نمایید و در شرای از فروشگاههای والا خرید می نمائید باید به توضیحات نوشته شده روی برچسب آن دقت فرمایید . معمولا" سپس از قیمت ، روی برچسبها اندازه تندی فلفل نوشته می شود .

به نمودار اسکوویل مراجعه فرمائید . مقیاس اسکوویل ، یک مدل شاخص اندازه گیری است که برای نشان دادن اندازه تندی فلفل به عمل می رود .

از روی ظاهر فلفل هم تا حدی می توانید مقدار تندی فلفل را تشخیص دهید . معمولا" هرچه فلفل ریزتر باشد تند تر است . نیز فلفلهای قرمز و نیز فلفلهای سبز می توانند خیلی تند باشند بدین ترتیب رنگ فلفل نمی تواند ملاک خیر برای قضاوت کردن در رابطه تندی آن باشد .

به تازگی فلفل هم دقت کنید و ملاحظه کنید فلفل رایحه داده می‌باشد یا این که جدید . در شرای فلفل چین و چروک گردیده و رنگش تیره خیس شده است حتما" بو داده است . فلفل رایحه داده معمولا" تندتر از فلفل نو می‌باشد ، بدین ترتیب در‌صورتی‌که نمی خواهید از فلفل های خیلی تند به کار گیری فرمایید بهتر می باشد از فلفل های جدید استعمال نمایید .

هشدارها
: 1 - شما می توانید تندی فلفل را با بیرون کردن دانه های داخل آن کاهش دهید .

2 - زمانی قصد دارید فلفل های تند را به دست بگیرید حتما" دستکش بپوشید و آنگاه از دست زدن به فلفل حتما" دستهایتان را بشوئید تا پوستتان تحریک نشود .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۸:۳۰ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)

شیرینی خانگی با اسلایس لیمو شیک و مجلسی

گونه های پاپ کورن یا ذرت رایحه داده مزه دار یک عدد از تندرست ترین در بین وعده هایی می‌باشد که به راحتی می توانید در خانه آماده فرمایید . راه تهیه و تنظیم ذرت رایحه داده مزه دار مضاعف ساده می‌باشد و تنها نکته ای که می بایست در حیث داشته باشید تنظیم ذرت منحصر پاپ کورن میباشد تا در غایت شایسته ترین کیفیت را به شما بدهد .

ذرت
عطر داده طعم دار پاپ کورن در خانه بازه
فراهم سازی ۱۰ دقیقه
مدت
پخت ۵ دقیقه
راه کلی به این صورت است که دانه های ذرت را با پاره ای روغن ادغام کرده باطن قابلمه ای بزرگ ریخته روی حرارت بگذارید . در قابلمه را گذارده و طاقت فرمائید تا دانه های ذرت پف کنند از پاشیدن و برخورد دانه های ذرت به در و دور و اطراف قابمله متوجه تمام شدن مرحله پخت می شوید پس از آن فورا مواد مزه داری قضیه علاقه خود را روی پاپ کورن ها پاشیده و نیز بزنید تا به طور کامل به چهره یک دست مزه دار شوند .

تجهیزات فست فود

مواد
اضطراری ذرت رایحه داده مزه دار کره
هم دما با اتاق ۸۵ گرم
سیر
له شده ۲ حبه
صیفیجات
خشک خرد گردیده ۱ و نیم قاشق چایخوری
روغن
مایع ۱/۴ لیوان
ذرت
پاپ کورن ۱/۲ لیوان
نمک
۱ و نیم قاشق چایخوری
پنیر
آسیاگو ریز رنده شده ۱/۳ لیوان
ذرت
بو داده مزه دار خط مش
آسوده تهیه ذرت بو داده طعم دار شیوه
تهیه ذرت بو داده طعم دار ۱ . کره، سیر و سبزیجات را با هم ترکیب کرده و روی حرارت متوسط بگذارید تا کره ذوب شود آن گاه از روی حرارت برداشته کناری بگذارید .

۲ . روغن و ذرت ها را با نیز مخلوط کنید و در قابلمه ای ریخته درش را بگذارید و روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید تا شروع به پف کردن نمایند .

۳ . در رخ تمایل سیر را از کره قطع نمایید .

۴ . نمک، پنیر و کره را با نیز ترکیب نموده و به پاپ کورن ها طولانی تر نمائید و هم بزنید تا کاملا به این مواد آغشته شوند و بلافاصله سرو کنید .


برچسب: تجهیزات فست فود، راه اندازی فست فود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۹:۲۱ توسط:alipour موضوع: نظرات (0)